ZÁKLADNÍ A STŘEDNÍ ŠKOLY SE SNAŽÍ FUNGOVAT I VE STÍNU KORONAVIRU

1

Současná doba klade poměrně značné požadavky na děti a jejich rodiče. Postupně si všichni zvykají na nový styl výuky „na dálku“, kdy se v některých případech učitelé s žáky a studenty spojí za pomoci internetu online, jinde jsou e-maily rozesílány úkoly. Jak se všichni shodují, udržet pozornost dětí v domácím prostředí je obtížné, dost často je i problém úkoly zvládnout, přece jen je osobní kontakt učitele s žáky lepší. A jak dlouho budou opatření v podobě omezení pohybu trvat, tím více se do školy začnou těšit asi i ti, kteří byli dříve rádi, když do ní nemuseli…

Zeptali jsme se ředitelů turnovských základních škol, jaké metody výuky v této době zvolili:

ZŠ SKÁLOVA
Snažíme se, seč nám síly stačí. Domlouváme se na pravidlech zasílání úkolů dětem, online konzultací, aktualizujeme web. Většinu věcí směřujeme na náš školní informační systém Edookit, který umí zadávání domácích úkolů s možností odevzdání, nahrání materiálů pro distanční vzdělávání, kvízy, stream (chat), komunikaci s rodiči. Využíváme školní YT kanál. Rodiče žádáme o zpětnou vazbu. Postupně se asi dopracujeme k záznamům výuky na školní YT kanál.
Michal Loukota, ředitel školy
Více zde:
https://zsskalova.cz/2020/03/11/mimoradne-opatreni-mz/
https://www.youtube.com/watch?v=l_any-nLfts
https://www.youtube.com/watch?v=eDUdYbE2T5w

ZŠ 28. ŘÍJNA
Už od pondělí 16. března, kdy byl první školní den po jarních prázdninách, jsme začali s žáky spolupracovat, zadávali jim úkoly, hlavně přes program Komens.
Po odladění prvotních problémů nyní komunikujeme s dětmi i rodiči, kontakty jsou v drtivé většině funkční, kontrolujeme vypracování zadaných úkolů. Některé jsou zadávány učiteli přímo online. Snažíme se děti nezahlcovat obrovským množstvím učiva, s rodiči konzultujeme rozumné rozvržení. Učitelé neustále připravují testy, názorné ukázky, i vzorová řešení. Pro ulehčení výkladu připravují někteří i výuková videa.
Soustřeďujeme se hlavně na to, abychom opakovali a procvičovali. S výkladem nové látky mimo školu mají rodiče i děti problémy. Interakce a osobní kontakt učitele a žáka je totiž velmi těžko nahraditelný. Ne všichni žáci navíc mohou být připojeni online. Snažíme se pracovat na dálku s dětmi co nejvíce, jakékoliv připomínky a pozitivní názory okamžitě řešíme.
Těšíme se na dobu, až se šíření viru zastaví, karanténa zruší a s žáky se sejdeme opět ve škole.
Jaromír Frič, ředitel školy, www.2zs-turnov.cz

ZŠ ŽIŽKOVA
Na poradě jsme domluvili spojení s rodiči přes e-mail. Toto zajistili třídní učitelé, což se celkem podařilo. Pro první stupeň je komunikace s rodiči vcelku jednoduchá. Na druhém stupni se zadávané úkoly od jednotlivých vyučujících shromažďují u třídních učitelů a ti pak společně vše odesílají rodičům.
Zadané úkoly zatím zasíláme jednou týdně. Problémy se snažíme dle potřeby všichni aktuálně řešit. Organizovat vzdělávání touto dálkovou formou je i pro pedagogy časově značně náročné.
Ivo Filip, ředitel školy, www.zsturnov.cz

Pohled z libereckého kraje, který je zřizovatelem středních škol:
Do nečinnosti neupadly střední školy v Libereckém kraji ani poté, co se jejich brány pro studenty uzavřely. Výuka se tu proměnila ve vzdělávání na dálku s pomocí digitálních technologií a navíc se studenti zapojili do prospěšné činnosti. Pedagogové a někde i žáci se pustili do šití textilních roušek, do výroby komponent k urychlení jejich výroby na 3D tiskárnách i do další pomoci.
Velmi rychle se do šití roušek zapojila například Integrovaná střední škola v Semilech, která již předala městu Semily 300 látkových roušek a v šití pokračuje dál. Střední zdravotnická škola a Vyšší odborná škola zdravotnická v Liberci, Střední zdravotnická škola v Turnově, Střední škola gastronomie a služeb Liberec, nebo Gymnázium Mimoň se podílí na výrobě ústenek, zejména pro potřeby zaměstnanců zdravotních a sociálních služeb.
Šití roušek obstarává rovněž Střední škola gastronomie a služeb v Liberci.
Průmyslové a uměleckoprůmyslové školy pomáhají také zrychlit šití látkových roušek. Na 3D tiskárnách tisknou zakladače šikmého proužku, který usnadňuje švadlenám výrobu roušek. Program pro 3D tiskárnu poskytla školám bezplatně soukromá firma, na jeho inovaci následně spolupracovaly Střední uměleckoprůmyslová škola sklářská v Kamenickém Šenově a Střední průmyslová škola v České Lípě. Nyní jej školy vyrábí pro vlastní improvizované šicí dílny i pro další odběratele.
Případným zájemcům vyrobí zakladač šikmého proužku například Gymnázium Dr. Antonína Randy v Jablonci nad Nisou, Střední uměleckoprůmyslová škola a Vyšší odborná škola v Jablonci nad Nisou, Integrovaná střední škola ve Vysokém nad Jizerou, Vyšší odborná škola sklářská a Střední škola v Novém Boru, Střední průmyslová škola textilní v Liberci i další střední školy.
(TvA s využitím TZ LK)

Související články (celkem 40)

Zobrazit další související články...
Sdílet

Autor článku

1 komentář

Komentáře

Přihlášení

Zapomněli jste heslo?

Registrace nového uživatele

Reset hesla
Prosím, zadejte svou emailovou adresu. Zašleme Vám nové heslo na email.