NA R35 V NEJBLIŽŠÍCH 20 LETECH ZAPOMEŇTE

0

Vyplývá to ze sdělení bruselských úředníků. Do roku 2015 dá Evropská unie Čechům peníze pouze na dokončení páteřní dálnice z Německa do Polska přes Plzeň, Prahu, Brno a Ostravu. Dostaví se některé krátké úseky a obchvaty měst jako jsou Nymburk nebo Kolín. Dálnice bude také dokončena v celém úseku z Prahy přes Ústí nad Labem do Drážďan a z Hranic na Moravě do Polska. Na další stavby pro nejbližší desetiletí zapomeňte. Alespoň to vyplývá z článku, zveřejněném na dobře informovaném serveru Aktuálně.cz (ZDE).

„Dnes je rozestavěno dvanáct dálnic či rychlostních silnic a do roku 2015 budou dokončeny pouze tři z nich. Pak končí přísun evropských dotací, a pokud Češi nenajdou nové peníze (myšlen hlavně státní rozpočet – pozn. aut.), zůstanou z většiny plánovaných dálnic jen torza,“ uvádí se ve zmíněném článku.

 

V našem regionu se tak v nejbližší době dočkáme dokončení čtyřproudové silnice z Liberce do Hrádku nad Nisou. Na stavbu alternativy k D1, tedy „naší“ R35, nedojde. Do roku 2020 má být hotov severní pražský obchvat a nevýznamná rychlostní silnice na Chomutov. Mezi plánovanými úseky se objevuje trasa Jičín – Sedlice (2019?), mezi úseky, na které nezbudou peníze, jsou zahrnuty na R35 trasy: Opatovice – Mohelnice a Turnov – Jičín. 

_______________________________________________________________________________________

n201004281048_zap_132_010_hasCo z napsaného vyplývá tzv. „pod čarou“?

Probudit by se měli všichni turnovští komunální politici, občané a všechny zájmové a profesní skupiny ve městě. Bude třeba soustředěného tlaku na řešení dopravy v centru Turnova. Tu by neřešila ani R35, která by do města svým severním průtahem další dopravu spíš přivedla, nicméně by jistě i některé kamiony, které dnes musejí jezdit přes náměstí, odvedla jinam.

Turnovská doprava bude muset podstoupit v nejbližších letech radikální změnu, nebo v centru města nebude za pár let k žití. Stavbu obchvatu z Valdštejnska na Lestkov (či nějakou formu odlehčovací komunikace v širším centru města) bude nejspíš muset zaplatit stát, resp. kraj – a má zde Turnov někoho, kdo by za něj lobboval? I bez stavby nové komunikace, která stejně při nejlepším nebude dřív než na konci druhého desetiletí 21. století, si Turnov bude muset pomoci především sám. Všimli jste si po okraj naložených kamionů s komunálním odpadem, které křižují centrum města několikrát denně na trase Liberec – skládka Košťálov? Proč, když přímo na skládku košťálovského lomu vede vlečka? Desítky kamionů by nahradila jedna vlaková souprava! Další bolestí jsou zbytečné cesty rodičů s dětmi do škol. Když je někdy ve všední den ředitelské volno, centrum je ráno a odpoledne klidnější. Když už nejde rovnou jednu školu přestěhovat k nádraží, co takhle školní autobusy? A co takhle opravdu vymyšlený systém městské dopravy s návazností na nový dopravní terminál, který bude dokončen v příštím roce? Když bude městská doprava fungovat, ubude i aut v centru města. A co přechody? Kolikrát za den zablokuje jeden jediný chodec v Hluboké ulici dopravu až do Sobotecké ulice?
A kdo to všechno zaplatí? Na Evropskou unii bych zrovna dvakrát nespoléhal… -pch-

Související články (celkem 49)

Zobrazit další související články...
Sdílet

Autor článku

Komentáře

Přihlášení

Zapomněli jste heslo?

Registrace nového uživatele

Reset hesla
Prosím, zadejte svou emailovou adresu. Zašleme Vám nové heslo na email.