MIMOŘÁDNÁ VĚŠTÍRNA VLASTÍKA BRŮČKA NA TÉMA R35

0

Tak se to nějak rychle seběhlo. Po poslední věštírně na téma Turnova v řece času od 13. století po současnost a budoucnost jsem čelil mnoha zvídavým dotazům občanů a několikrát také slyšel přání ve stylu: Neřeš co bylo, ale řeš co bude! Co třeba takový osud dálnice R35? Kudy povede? Kdy bude zprovozněna a co s tím dalšího souvisí? Panečku, to je tedy hozená rukavice.

Po krátkém váhání jsem se na tento velmi tenký led vydal s vědomím, že téma kudy povede dálnice, jestli pod Troskami tzv. severní variantou nebo jihem kolem Mnichova Hradiště, je mezi lidmi hodně živé. Problém je ale ten, že nebudeme řešit knihu života jednotlivého živého člověka, ale stavbu, kde je třeba zohlednit mnoho dalších faktorů, aby byl rozbor co nejpřesnější. Například: Které firmy a odkud se na projektu budou podílet? Kdy a kde budou vedena zásadní jednání? Jaký rozpočet je plánován? A mnoho dalších otázek bez odpovědí. Nicméně, i v podmínkách takto omezených jsem provedl rozbor s těmito výsledky:

* Dálnice R 35 bude nejspíš uvedena do provozu jižně od Turnova, tedy tzv. severní variantou kolem Rovenska pod Troskami. Její realizace ale bude opožděna téměř o devět let! Aby bylo možno tento termín zkrátit, je třeba uzavírat jednotlivá důležitá rozhodnutí ohledně stavby v sudých datech a v období, kdy Měsíc ustupuje od úplňku k novoluní.
* Další zkrácení výše uvedeného skluzu oproti plánovanému termínu dokončení lze ovlivnit tím, že  základní stavbu budou vykonávat maximálně tři firmy, z nichž jedna bude mít mateřské sídlo na M
oravě, nejlépe v Brně, případně Olomouci, přičemž je nutné ale stále zachovávat doporučení v prvním odkazu.
* Zajímavou skutečností je fakt, že dosud poměrně málo reálná jižní varianta od M
nichova Hradiště na Kněžmost, Sobotku a Jičín, se v rozboru jeví jako poměrně perspektivní. Zde bude pro její případnou realizaci na úkor varianty severní rozhodující operativnost jednání pověřených osob se zaměřením na finanční podporu ze strany Evropské unie. Tady se jeví podpora pro tuto variantu větší, ale na celkový přesnější rozbor opět chybí více informací, které bych mohl do rozboru zahrnout.

Závěrem mohu konstatovat, že podle výsledků, které přinesl výklad karet, rychlostní komunikace R35 realizována bude. V textu je uvedeno jisté zpoždění při výstavbě (devět let?). Od kterého roku je ale počítán pomyslný rok „jedna“, to bohužel nelze říci, na to máme zatím příliš málo informací. Možná jich bude letos na podzim více a my se k tématu ve věštírně opět vrátíme.

Vlastík Brůček
autor je senzibil a věštec
t. 603 544 715
brucek.vlastimil@seznam.cz

Související články (celkem 34)

Zobrazit další související články...
Sdílet

Autor článku

Přihlášení

Zapomněli jste heslo?

Registrace nového uživatele

Reset hesla
Prosím, zadejte svou emailovou adresu. Zašleme Vám nové heslo na email.