HAS, CO TĚ (NE) PÁLÍ XIII. – ÚPRAVA KŘIŽOVATKY U HRUBOROHOZECKÉHO ZÁMKU BYLA DOKONČENA

0

Tak to bychom měli. Vloni o prázdninách byla po rekonstrukci kanalizace a povrchů zprovozněna turnovská Bezručova ulice. V nové podobě je na první pohled příjemnou místní komunikací, tedy až na několik nedostatků, například v podobě zapomenutého parkování u mateřské školy nebo cyklostezky pro cyklisty. Křižovatka u hruborohozeckého zámku byla řešena až dodatečně, v rámci rekonstrukce ulice na ní nebyly peníze.

Až vloni na podzim zastupitelé města poukázali investoru rekonstrukce komunikace – Vodohospodářskému sdružení Turnov – částku 850 tisíc Kč na dokončení křižovatky. Ještě do zimy byla křižovatka hotová, jsou tu nové povrchy, středový ostrůvek s obrubníky. Letos v dubnu bylo dokončeno i vodorovné značení na vozovce. Podle místního občana Ing. Cejnara ale i přesto do Malého Rohozce několikrát týdně přijede kamion nebo autobus s výletníky. Většinou jedou podle staré mapy nebo podle neaktualizované satelitní navigace. Když bude ale řidič pořádně sledovat značení u silnice, nemělo by se již stávat, že auta místo po severním obchvatu směr Harrachov přijedou do této okrajové části města. Přesto podle předsedy dopravní komise rady města Otto Jarolímka by na křižovatce mělo být ještě vylepšeno dopravní značení. „Především chybí návěští před křižovatkou ve větší vzdálenosti, tedy někde u daliměřických lip. Také značení z kruhového objezdu u Ontexu, kde je chybně dvakrát Hrubý Rohozec místo Hrubý Rohozec a Turnov, by se mělo změnit,“ připouští Jarolímek.

Vraťme se ale k samotné křižovatce. Ještě na podzim se na ní objevila vysoká betonová svodidla, která mají jednak dát řidičům jasně na srozuměnou, že původní komunikace kolem zámku je už opravdu jen komunikací místní, dále potom vymezují parkovací prostor pro autobusy, kola a motorky. Už při jejich instalaci byly zaznamenány názory, že tato betonová svodidla na nové křižovatce působí odpudivě a mimořádně provizorně. Odpovědní pracovníci radnice slíbili, že se budou hledat ještě nějaká jiná, esteticky vhodnější řešení. Přece jen – na zámek Hrubý Rohozec zavítá ročně přes 40 tisíc lidí. Je nutné, aby je vítaly betonové skulptury jako někde na dálnici?

Dobrou zprávou bylo, že před několika dny byla betonová svodidla naložena a odvezena. Špatnou zprávou je, že na jejich místo byla pár dnů na to instalována podobná svodidla, jen o trochu menší. Jedná se prý už o konečné řešení. Zbývá ještě instalovat dvě tři svislé dopravní značky, na ostrůvku bude vysazena nová zeleň a stav bude na další roky v této podobě zakonzervován.

Řešení celé křižovatky budí rozpaky a je vidět, že si zde projektanti moc hlavu nelámali. Už jen samotný provoz. Delší autobus má problém do vyznačeného prostoru vůbec najet, bez couvání a složitého vyjíždění se to neobejde. Ostrůvek uprostřed je průjezdný ze všech stran, což při normálním i „výletním“ provozu způsobuje dopravní chaos a je to i poměrně nebezpečné. Má-li prostor za betonovými svodidly sloužit pro odstavení motocyklů, budou tyto často zablokovány autobusy…

Z čistě laického pohledu se nelze zbavit dojmu, že za téměř milion korun z veřejného rozpočtu města vznikl místo křižovatky u vyhledávaného zámku paskvil, který je i poměrně dopravně nebezpečný. Navíc bez další investice těžko půjde současný stav napravit.
Ano, říká se, že po bitvě je každý generál, ale v tomto případě mělo asi opravdu platit přísloví: Jednou měř a dvakrát řež! Nebo že by to bylo naopak?
Jak to vidíte vy? Předchozí články na toto téma ZDE a ZDE.

Související články (celkem 20)

Zobrazit další související články...
Sdílet

Autor článku

Komentáře

Přihlášení

Zapomněli jste heslo?

Registrace nového uživatele

Reset hesla
Prosím, zadejte svou emailovou adresu. Zašleme Vám nové heslo na email.