MINISTR DOPRAVY V TURNOVĚ: NA SVĚTĚ JE I TŘÍPRUHOVÁ VERZE KOMUNIKACE R35

0

V pátek 3. února navštívil Liberecký kraj ministr dopravy Pavel Dobeš (Věci veřejné). Návštěva začala na Českolipsku, kde ministr přislíbil finanční prostředky na dostavbu mimoúrovňové křižovatky v Sosnové ve výši 52 mil. Kč, zástupci kraje se dozvěděli také o půl miliardě, která je vyčleněna v letošním rozpočtu Ředitelství silnic a dálnic na stavbu silnice I/35 Bílý kostel – Hrádek nad Nisou, mezi dalšími místy, která ministr navštívil, byl Jablonec nad Nisou a Turnov, kam Pavel Dobeš s početným doprovodem dorazil krátce před 16. hodinou.

„S panem ministrem jsme probírali obecně dopravní situaci ve městě, hovořili o trasování komunikace R35 v katastru města v souvislosti s tvorbou nového územního plánu, hovořilo se i o rychlostní železnici Praha – Liberec a o dokončení terminálu u nádraží,“ shrnula jednání starostka města Hana Maierová.

Úvodem krátkého setkání s novináři ministr poděkoval za velmi milé přijetí, které se mu v Turnově dostalo, i konstruktivní a věcné jednání. Zodpověděl i několik dotazů. V případě dokončení dopravního terminálu, resp. opravy budovy železniční stanice přislíbil aktivní komunikaci s ředitelstvím Českých drah, aby mohla být oprava objektu zahájena ještě v letošním roce. Krátce se zmínil i o připravované rychlostní železnici Praha – Liberec, u které panuje obava, že by mohla Turnov jako důležitý dopravní uzel úplně minout. „Zatím jednáme o variantách, které jsou pouze na papíře, aktuální to bude až po roce 2020, je tedy ještě spousta času na debatu o konečném koridoru. V tuto chvíli je předčasné, aby k tomu ministerstvo dopravy vydávalo nějaké stanovisko,“ zmínil ministr.

Na dotaz TvA, jak ministr za Věci veřejné vnímá rozpor mezi opakovaným rozhodnutím zdejších zastupitelů, že koridor silnice R35 nechtějí na svém území, a skutečností v podobě schválené nadřazené krajské dokumentace (Zásady územního rozvoje kraje), která trasu vede územím města, a ještě ve dvou variantách, ministr odpověděl ve smyslu, že město potřebuje dobrou dopravní obslužnost, nadřízenou plánovací dokumentací byla stanovena trasa vedoucí katastrem města a že je ještě dost času na to stanovit, která z obou variant (tunel pod Výšinkou, nebo údolí Libuňky) je výhodnější ekonomicky i technicky. „V březnu 2013 by měl být dokončen dokument o střednědobé strategii na sedm let, a pokud v něm R35 bude v tomto regionu zahrnuta, pak přijdou na řadu konkrétní řešení,“ uvedl Dobeš. Jak dodal, do konce tohoto roku by měla být zpracována studie, která bude řešit obě varianty trasování R35 městem v podobě čtyřpruhové a třípruhové (!) komunikace. Po jejich posouzení bude vybrána jedna, se kterou se bude dále pracovat. Ministerstvem prý ale v tuto chvíli není preferována ani jedna z těchto variant. V této souvislosti starostka Maierová připomněla, že konečný výběr jedné varianty průchodu R35 městem je velmi důležitý pro vznikající nový územní plán města a požádala, aby avizovaná studie byla zpracována co nejdříve.

Zmíněn byl i palčivý problém města, který se týká dopravy v centru a možného odklonu trasy na Semily a Lomnici nad Popelkou z Valdštejnska do Bělé. Zde se jedná o krajskou komunikaci, proto z pohledu ministerstva lze občanům města těžko něco slíbit. „Mohlo by to ale být třeba dobré téma, jak by jednotlivé strany mohly oslovit voliče před podzimními krajskými volbami,“ uzavřel ministr Dobeš.

Související články (celkem 12)

Sdílet

Autor článku

Komentáře

Přihlášení

Zapomněli jste heslo?

Registrace nového uživatele

Reset hesla
Prosím, zadejte svou emailovou adresu. Zašleme Vám nové heslo na email.