PRÁCE NA PŘÍPRAVĚ STAVBY SILNICE I/35 MEZI TURNOVEM A ÚLIBICEMI POKRAČUJÍ

0

Ředitelství silnic a dálnic s. p. (ŘSD) intenzivně pracuje na realizaci přípravných prací pro povolení stavebního záměru silnice I/35 mezi Turnovem a Úlibicemi. V listopadu proběhla na Ministerstvu dopravy ČR společná schůze zástupců ŘSD, Libereckého kraje a města Turnova, kde ministr dopravy jednoznačně potvrdil vedení trasy ve variantě E12.

Všichni projektanti budou vycházet ze zpracované Technické studie I/35 Turnov – Úlibice z března 2023, která rozpracovala tzv. variantu E12. Tato varianta je navržena jako kombinace dvou šířkových uspořádání budoucí komunikace. ŘSD ve snaze vyjít vstříc požadavkům samospráv akceptovalo v rámci technických možností v začátku úseku maximální „zapuštění“ stavby v terénu a bude respektovat dohled vybraného konzultanta na minimalizaci dopadů stavby na krajinný ráz a veškeré podněty v maximální možné míře zapracovávat do projektu.

Úsek budoucí silnice je rozdělen na čtyři samostatné stavby a na všech se pracuje ve vzájemné koordinaci. Začátek úseku tvoří stavba I/35 MÚK Ohrazenice, následuje stavba I/35 Ohrazenice – Valdštejnsko, I/35 Valdštejnsko – Čímyšl včetně přivaděče Zelený Háj a končí se stavbou I/35 Čímyšl – Úlibice. Všechny úseky jsou geodeticky zaměřeny. Na úseku I/35 MÚK Ohrazenice byl dokončen podrobný geotechnický průzkum a začaly projekční práce pro dokumentaci k povolení stavebního záměru. U všech zbylých úseků je znám zhotovitel podrobného geotechnického průzkumu, který nyní probíhá, a zhotovitelé projektové dokumentace k povolení stavebního záměru vzejdou ze soutěže začátkem roku 2025.

Mezi MÚK Ohrazenice a MÚK Žernov je navržena čtyřproudová směrově dělená komunikace, jejíž délka činí přibližně 11,8 km. K tomuto řešení přispěla hlavně skutečnost existence tunelů na trase. Jelikož tunely v tříproudovém uspořádání jsou z pohledu dopravy, údržby, ale zejména bezpečnosti provozu nevhodné řešení.

Zbývající úsek mezi MÚK Žernov a MÚK Úlibice je navržen v uspořádání 2+1, tedy tříproudová komunikace v délce asi 21,4 km. Návrhová rychlost obou částí je 110 km/hod.

Celá tato varianta prokázala ekonomickou efektivitu s ohledem na předpoklad zprovoznění stavby po roce 2030 a je v souladu se schválenou kategorizací silnic a dálnic do roku 2050, stanoviskem EIA a s územně plánovacími dokumenty Libereckého a Královéhradeckého kraje.

Kamila Zahálková, tým komunikace
Ředitelství silnic a dálnic ČR
Zeyerova 1310, 460 55 Liberec
www.rsd.cz

Související články (celkem 13)

Sdílet

Autor článku

Komentáře

Přihlášení

Zapomněli jste heslo?

Registrace nového uživatele

Reset hesla
Prosím, zadejte svou emailovou adresu. Zašleme Vám nové heslo na email.