ČESKÝ SLAVÍK 21: CENY PRO VÍTĚZE OPĚT ZHOTOVILI V TURNOVSKÉM GRANÁTU

0

Pátek 19. listopadu po 20. hodině, TV NOVA. Vyhlášení výsledků ankety Český slavík 21. Na webových stránkách této populární ankety, která má od letošního roku nový systém hlasování, se můžete dočíst, že v každé kategorii mohl hlasující rozdělit až pět hlasů podle matematického modelu miliardáře Janečka, který za anketou od letošního roku stojí. Hlasování by podle něho mělo být nanejvýš spravedlivé a transparentní. Svůj hlas poslalo přes 216 tisíc lidí, pořadatelé zveřejnili v každé kategorii vždy dvanáctku nejlepších.

Od roku 1996 ceny pro vítěze všech kategorií této ankety vznikají v turnovském Družstvu umělecké výroby Granát. „Samozřejmě jsme rádi, že i pod novým pořadatelem můžeme v této tradici pokračovat. Co se změnilo, je podoba vlastních cen i jejich tvůrce. Z našeho pohledu je potěšující, že ke zpracování nové vizualizace hlavních cen byla vyzvána Viktorie Beldová, vnučka nedávno zesnulého legendárního turnovského šperkaře a zlatníka, který se mj. podílel na ceněné replice korunovačních klenotů,“ říká předseda představenstva DÚV Pavel Tvrzník.

Hlavní ceny pro všechny vyhlašované kategorie mají podobu ptáka ve zlatém řezu, který je zasazen na speciálně vybroušeném dvanáctistěnném podstavci z optického skla. Jako základní materiál posloužilo kromě skla stříbro 925 s českými granáty, oko slavíka je z českého vltavínu. Skleněný podstavec vznikl ve firmě Kolektiv Ateliers Nový Bor. Pískování provedl sklář Martin Cvrček ze Železného Brodu.

„Spolupráce s pořadatelem nejpopulárnější české ankety nás těší. Je to pro náš obor důležitá podpora. Šperkařství jako takové neprožívá zrovna nejlepší období. Snažíme se stále držet naše prodejny v Turnově, Liberci, Praze, Českých Budějovicích a v Českém Krumlově, ale propad turistického ruchu v době koronaviru je značný, chybí hlavně zahraniční turisté,“ přibližuje Pavel Tvrzník. Co se podle něho daří, je zásadní nárůst objemu obchodů na e-shopu, související mj. s novou kolekcí granátových šperků. Hitem je kolekce náramků Shamballa orientovaná především na mladou generaci. „Mladí dnes preferují jednoduchost a nápaditost, ale sami vidíme, že i oni nakonec zvolí kvalitu, a že i tradiční český granát může stále zaujmout,“ doplňuje předseda představenstva.

Od roku 2011 družstvo vydává originální nástěnné kalendáře. Některé ročníky jsou velmi oblíbené mezi sběrateli. Ani letošní rok není výjimkou. Tématem kalendáře pro rok 2022 je spojení skla ve všech podobách a českých granátů. Kalendář bude k dostání od konce listopadu v prodejně družstva na turnovském náměstí za zhruba stokorunu.

Milan Hejral

Sdílet

Autor článku

Komentáře

Přihlášení

Zapomněli jste heslo?

Registrace nového uživatele

Reset hesla
Prosím, zadejte svou emailovou adresu. Zašleme Vám nové heslo na email.