REPREZENTATIVNÍ DEBATA LÍDRŮ KANDIDUJÍCÍCH STRAN NA TÉMA R35 NEPŘINESLA NIC NOVÉHO

0

Vpravdě husarský kousek se podařil zástupcům občanských sdružení, kteří pár dnů před krajskými volbami dostali do Turnova lídry všech hlavních politických strana hnutí. Účast byla vskutku reprezentativní a je velmi pravděpodobné, že v úterý 14. října v podvečer seděl před zaplněným hledištěm galerie muzea (u Sasíků) budoucí hejtman (pardon – hejtmanka!). Až na malé nedorozumění v úvodu, kdy u stolu nezbylo místo pro lídra ODS, probíhala diskuse na hlavní a jediné téma podvečera – trasování rychlostní silnice R35 Českým rájem – věcně. Žádné převratné novinky se ale veřejnost nedozvěděla…

Úvodem jen opravdu malá rekapitulace: Stále jsou ve hře tři trasy budoucí R35. První vede po jižním okraji Českého ráje z Mnichova Hradiště přes Sobotku do Jičína, druhá (severní) v různých návrhových koridorech v údolí mezi Troskami a Kozákovem, třetí (superseverní) je navržena přes Železný Brod, Semily a Lomnici do Úlibic u Jičína. O definitivní trase by mělo být s konečnou platností rozhodnuto v nejbližších měsících, 30 kilometrů mezi Turnovem a Jičínem je poslední úsek na českém území, který na této budoucí mezinárodní trase není znám…

n200810151034_zap_446_08_volby

n200810151035_zap_447_08_volby

n200810151035_zap_448_08_volby


S
tanislav Eichler (lídr ČSSD): Preferujeme superseverní variantu, která by přinesla kraji užitek v podobě napojení Železnobrodska a Semilska, jižní varianta nic neřeší.

 

Lidie Vajderová (lídr Strany pro otevřenou společnost): Podpoříte tu variantu, kterou doporučí odborníci. Trasa musí být projednána s obcemi a občany. Jižní varianta by pomohla Českolipsku.

 

Radim Zika (lídr ODS): Nejsem pro nulové řešení, jak občas také slyším, neúnosná dopravní situace se musí řešit. Pro náš i středočeský kraj jižní varianta nic neřeší. O nejvhodnější trase by měli rozhodovat odborníci a ne politici. Rychlostní silnice R35 je jen jedním z důležitých témat kraje. Já sám se přikláním k severní nebo superseverní variantě. Superseverní trasa je ale zhruba dvakrát tak drahá. Navrhuji: jednejme společně, nestavme se kategoricky názorově proti sobě.

 

Martin Půta (lídr Starostů pro Liberecký kraj): Základem jakéhokoli rozhodnutí je souhlas občanů a dotčených obcí. Výsledkem diskuse musí být přijatelná dohoda pro všechny. Na naší kandidátce jsou i starostové, kteří podporují severní variantu.

 

Jan Korytář (lídr Strany zelených): Pro nás je přijatelná pouze jižní varianta, i zde musí být vše projednáno s obcemi a občany. Místo staveb nových silnic bych ale preferoval přesun kamionové dopravy na železnici.

 

Zuzana Kocumová (lídr Unie pro sport a zdraví): Jižní varianta přináší nejmenší poškození životního prostředí, i já bych byla pro větší přesun nákladní dopravy na železnici.

 

Michael Vraný (lídr koalice SNK ED/KDU-ČSL): Osobně jsem pro superseverní variantu, zamítám variantu jižní. Vnímám situaci v Turnově, kdy mi lidé říkají, abychom neúnosnou situaci v této části kraje už hlavně řešili…

 

Miloš Tita (lídr KSČM): Budoucí R35 bude silnicí státní, stavět ji bude stát a bude o ní i rozhodovat. Já jsem pro superseverní variantu, která co nejrychleji odvede nákladní dopravu z celého kraje, protože nesmíme zapomínat, že tu je i trasa z Polska přes Harrachov.

Související články (celkem 9)

Sdílet

Autor článku

Comments are closed.

Přihlášení

Zapomněli jste heslo?

Registrace nového uživatele

Reset hesla
Prosím, zadejte svou emailovou adresu. Zašleme Vám nové heslo na email.