REPREZENTATIVNÍ DEBATA LÍDRŮ KANDIDUJÍCÍCH STRAN NA TÉMA R35 NEPŘINESLA NIC NOVÉHO

0

Vpravdě husarský kousek se podařil zástupcům občanských sdružení, kteří pár dnů před krajskými volbami dostali do Turnova lídry všech hlavních politických strana hnutí. Účast byla vskutku reprezentativní a je velmi pravděpodobné, že v úterý 14. října v podvečer seděl před zaplněným hledištěm galerie muzea (u Sasíků) budoucí hejtman (pardon – hejtmanka!). Až na malé nedorozumění v úvodu, kdy u stolu nezbylo místo pro lídra ODS, probíhala diskuse na hlavní a jediné téma podvečera – trasování rychlostní silnice R35 Českým rájem – věcně. Žádné převratné novinky se ale veřejnost nedozvěděla…

Úvodem jen opravdu malá rekapitulace: Stále jsou ve hře tři trasy budoucí R35. První vede po jižním okraji Českého ráje z Mnichova Hradiště přes Sobotku do Jičína, druhá (severní) v různých návrhových koridorech v údolí mezi Troskami a Kozákovem, třetí (superseverní) je navržena přes Železný Brod, Semily a Lomnici do Úlibic u Jičína. O definitivní trase by mělo být s konečnou platností rozhodnuto v nejbližších měsících, 30 kilometrů mezi Turnovem a Jičínem je poslední úsek na českém území, který na této budoucí mezinárodní trase není znám…

n200810151034_zap_446_08_volby

n200810151035_zap_447_08_volby

n200810151035_zap_448_08_volby


S
tanislav Eichler (lídr ČSSD): Preferujeme superseverní variantu, která by přinesla kraji užitek v podobě napojení Železnobrodska a Semilska, jižní varianta nic neřeší.

 

Lidie Vajderová (lídr Strany pro otevřenou společnost): Podpoříte tu variantu, kterou doporučí odborníci. Trasa musí být projednána s obcemi a občany. Jižní varianta by pomohla Českolipsku.

 

Radim Zika (lídr ODS): Nejsem pro nulové řešení, jak občas také slyším, neúnosná dopravní situace se musí řešit. Pro náš i středočeský kraj jižní varianta nic neřeší. O nejvhodnější trase by měli rozhodovat odborníci a ne politici. Rychlostní silnice R35 je jen jedním z důležitých témat kraje. Já sám se přikláním k severní nebo superseverní variantě. Superseverní trasa je ale zhruba dvakrát tak drahá. Navrhuji: jednejme společně, nestavme se kategoricky názorově proti sobě.

 

Martin Půta (lídr Starostů pro Liberecký kraj): Základem jakéhokoli rozhodnutí je souhlas občanů a dotčených obcí. Výsledkem diskuse musí být přijatelná dohoda pro všechny. Na naší kandidátce jsou i starostové, kteří podporují severní variantu.

 

Jan Korytář (lídr Strany zelených): Pro nás je přijatelná pouze jižní varianta, i zde musí být vše projednáno s obcemi a občany. Místo staveb nových silnic bych ale preferoval přesun kamionové dopravy na železnici.

 

Zuzana Kocumová (lídr Unie pro sport a zdraví): Jižní varianta přináší nejmenší poškození životního prostředí, i já bych byla pro větší přesun nákladní dopravy na železnici.

 

Michael Vraný (lídr koalice SNK ED/KDU-ČSL): Osobně jsem pro superseverní variantu, zamítám variantu jižní. Vnímám situaci v Turnově, kdy mi lidé říkají, abychom neúnosnou situaci v této části kraje už hlavně řešili…

 

Miloš Tita (lídr KSČM): Budoucí R35 bude silnicí státní, stavět ji bude stát a bude o ní i rozhodovat. Já jsem pro superseverní variantu, která co nejrychleji odvede nákladní dopravu z celého kraje, protože nesmíme zapomínat, že tu je i trasa z Polska přes Harrachov.

Související články (celkem 9)

Sdílet

Autor článku

Přihlášení

Zapomněli jste heslo?

Registrace nového uživatele

Reset hesla
Prosím, zadejte svou emailovou adresu. Zašleme Vám nové heslo na email.