HLEDEJME ALTERNATIVY, JAK POMOCI DOPRAVĚ V TURNOVĚ

0

Dovolte krátké zamyšlení k tématu dopravy v Turnově v souvislosti se schvalováním odlehčovací komunikace centra města. Ať už v letošní zimě zastupitelé města tuto komunikaci jako územní rezervu nového územního plánu schválí, nebo neschválí, v tomto desetiletí skoro jistě nevznikne. Hledejme proto i dílčí, méně finančně náročné alternativy, které městu pomohou dopravu rozmělnit, jinak si budeme muset zvyknout na skutečnost, že při dalším zvýšení stupně motorizace budeme dopravní zácpy v centru a v Nádražní ulici zažívat nejen ve špičkách, ale po celý den.

Zásadním opatřením v tomto směru je promyšlený systém městské hromadné dopravy. Další jsou všechny možné (i zdánlivě nemožné) spojky a propojky, které třebas využijí jen místně znalí řidiči, ti ale potom uvolní ty nejzatíženější trasy. Některé nápady v jednom komentáři na webu TvA sepsal Pavel Dvořák. Zkusme se zamyslet nad tímto tématem společně a dopracovat ho do návrhu minimálně dopravní komisi města. Šlo by vesměs o finanční náročnost rozloženou do několika let, kterou by městská pokladna utáhla.

Některé náměty Pavla Dvořáka: rozšíření Koškovy ulice s napojením kolem Kamaxu do Přepeřské ulice (tuto spojku již dnes někteří řidiči při zácpě v Nádražní ulici používají), zprůjezdnění a rozšíření Petrnouškovy ulice za divadlem, rozšíření mostu z Trávnic na Luka k autobusovému nádraží a totéž na konci Trávnic za elektrárnou. Dále potom Prouskovu ulici ponechat napojenou na Nádražní, zprůjezdnit spojku mezi Studentskou a Alešovou ulicí, napojit Nádražní na průtah i ve směru do města (nejlépe u autosalonu Ford, aby sloužila i obyvatelům okolních obcí – pozn. pch), protáhnout ulici kolem nádraží a napojit na Nádražní před viaduktem na Přepeře paralelně k Nádražní od terminálu. Rozšířit ulici U Tří svatých od benzinky až do Palachovy ulice. Prostě zprůjezdnit, co se dá…

 
Anebo také nežádoucí dopravu tzv. vymístit. Jako příklad může posloužit nešťastná Nádražní ulice, resp. zajíždění do ohrazenické průmyslové zóny (Krajská správa silnic a Grupo Antolin) ve směru od Liberce a Mladé Boleslavi. Všechny kamiony sjíždějí z rychlostní silnice u autosalonu Ford a řítí se dolů Nádražní ulicí k Hotelu Beneš, kde vjíždějí Fučíkovou ulicí do průmyslové zóny. Kromě faktu, že je to naprosto zbytečná a nežádoucí zátěž, jde také na křižovatce Nádražní – Fučíkova o velmi kolizní místo, kde jen za posledního čtvrt roku došlo ke dvěma vážným dopravním nehodám! Přitom stačí vjezd od Fučíkovy ulice zakázat vozidlům nad 3,5 t (vyjma silničářů v zimním období) a řidiče těžkých kamionů donutit, aby do Antolinu jeli oklikou přes kruhový objezd u Ontexu a nemotali se již tak dopravně přetíženou Nádražní ulicí…

A co vy? Co myslíte?

Související články (celkem 9)

Sdílet

Autor článku

Komentáře

Přihlášení

Zapomněli jste heslo?

Registrace nového uživatele

Reset hesla
Prosím, zadejte svou emailovou adresu. Zašleme Vám nové heslo na email.