Z TURNOVA DO JABLONCE UŽ PŘÍMO PŘES RÁDELSKÝ MLÝN

0

V pátek 10. prosince skončila platnost objížďkových tras mezi Turnovem a Jabloncem nad Nisou. Nyní už lze zase jet přímo, motoristé mohou na cestě z Turnova nově využít zrekonstruovanou dálniční mimoúrovňovou křižovatku Rádelský mlýn. Původní křižovatka, která byla v provozu od roku 1973, již nevyhovovala aktuálním dopravním intenzitám a byla místem častých dopravních nehod.

„Mimoúrovňová křižovatka zajišťuje propojení silnice I/35 Turnov – Liberec se silnicí I/65 do Jablonce nad Nisou. Hlavním důvodem její přestavby bylo odstranění nebezpečného křížení jednotlivých dopravních směrů mezi Libercem, Jabloncem a Turnovem. K tomu bylo potřeba vybudovat novou větev křižovatky ve směru z Liberce do Jablonce, která je nyní vedena po sedmipolovém mostě. Zvětšen byl také nevyhovující poloměr křižovatky, což výrazně přispělo ke zvýšení plynulosti a bezpečnosti dopravy. Zhotoviteli děkuji za zvýšenou efektivitu a pracovní nasazení, kdy se podařilo stavbu zprovoznit s více než půlročním předstihem před zimním obdobím,“ představil novou křižovatku generální ředitel ŘSD Radek Mátl.

„Myslím si, že můžeme být všichni spokojeni. Stavělo se velmi intenzivně, i o víkendech, a silnice, která je jednou z nevytíženějších v kraji, byla vlastně neustále průjezdná jen s menšími omezeními. To myslím ocenili všichni řidiči. Byl jsem se několikrát podívat i na kontrolních prohlídkách a vše probíhalo hladce. Mimo rychlou a bezproblémovou výstavbu musím ocenit, že vznikla i na pohled velmi pěkná inženýrská stavba,“ uvedl hejtman Martin Půta.
„Poté, co byl zveřejněn záměr stavby, jejíž původní termín dokončení byl v červenci 2022, jsme začali jednat s investorem i projektanty, protože jsme s některými věcmi nesouhlasili. Jednou z nich byla i délka stavby. Jsem velmi rád, že došlo ke kompromisu a projektantům se podařilo najít cesty, jak práce zkoordinovat a urychlit. Nejednalo se o týdny, ale o zkrácení o půl roku, čímž se významně snížily dopravní komplikace pro řidiče,“ dodal Jan Sviták, statutární náměstek pro resort dopravy.
Stavba je spolufinancována z Evropského fondu pro regionální rozvoj v rámci OP Doprava. Náklady přesáhly 400 mil. Kč, stavbu zhotovily firmy Eurovia CS, SaM silnice a mosty a Integra.

(Zdroj: TZ LK, foto ŘSD a LK)

Sdílet

Autor článku

Komentáře

Přihlášení

Zapomněli jste heslo?

Registrace nového uživatele

Reset hesla
Prosím, zadejte svou emailovou adresu. Zašleme Vám nové heslo na email.