Na počátku roku 2013 byly vydány nové propagační materiály pro oblast Českého ráje. Jsou to „Kalendář kulturních, sportovních a společenských TOP akcí“ a katalog turistické nabídky a služeb „Dovolená v Českém ráji“. Úkolem těchto tiskovin je propagace kulturní a turistické nabídky regionu na domácích a zahraničních veletrzích cestovního ruchu, materiály jsou dostupné také v informačních centrech a v dalších místech regionu. Vydáním Kalendáře TOP akcí již tradičně Sdružení Český ráj ve spolupráci s informačními centry pomyslně zahajují nový turistický rok. Zájemci v něm najdou celoroční přehled nejvýznamnějších kulturních, sportovních a společenských akcí, turistických pochodů a letních a prázdninových programů ve městech a turistických atraktivitách. Součástí kalendáře je také přehled významných výstav muzeí a galerií v Českém ráji.
Katalog turistické nabídky a služeb Dovolená v Českém ráji je společná aktivita Sdružení Český ráj a podnikatelů v cestovním ruchu, kteří mají zájem na rozvoji turistického regionu Český ráj. Na 84 stranách najdou zájemci o Český ráj kompletní informace o turistické nabídce, přehledy turistických atraktivit a zajímavostí, tipy na trávení volného času, přehled regionálních výrobků a prodejen a především nabídku ubytování všech kategorií.
Oba propagační materiály jsou k dispozici i v elektronické podobě na www.cesky-raj.info.
TURISTICKÝ REGION ČESKÝ RÁJ BYL PŘEDSTAVEN V BRATISLAVĚ
V rámci rozšíření povědomí o turistickém regionu Český ráj, jeho nabídce turistických atraktivit a služeb cestovního ruchu na Slovensku, především v jeho západní, části zorganizovalo Sdružení Český ráj tiskovou konferenci pro novináře, touroperátory a pracovníky v cestovním ruchu. Propagace regionu pak o dva dny déle pokračovala na mezinárodním veletrhu cestovního ruchu ITF Slovakiatour Bratislava.
V úterý 22. ledna proběhla tisková konference pod názvem „Český ráj – nechte se unést… “ na českém velvyslanectví v Bratislavě. Na její organizaci se podílelo Sdružení Český ráj ve spolupráci s ČCCR – CzechTourism, zahraničním zastoupením v Bratislavě. V rámci konference bylo představeno kulturní a přírodní dědictví Českého ráje, nabídka služeb cestovního ruchu v oblasti aktivní dovolené, nabídky pro rodiny s dětmi. Novináře a zástupce cestovních kanceláří zaujala nabídka tzv. „středověkých programů“ na hradech a zámcích a mimořádné letní nabídky, které se připravují na turistickou sezonu 2013 v jednotlivých městech a turistických atraktivitách.
Ve dnech 24. – 27. ledna pokračovala propagace regionu na největším veletrhu cestovního ruchu na Slovensku – ITF Slovakiatour Bratislava. Český ráj našli návštěvníci veletrhu na stánku České republiky. Největší množství dotazů směřovalo na možnosti pěší a cykloturistiky, dále pak na ubytování, nabídku pro rodiny s dětmi a letos také na významné kulturní akce. Veletrh navštívilo 72 913 milovníků cestování a dobrého jídla.
„Počet turistů, kteří přijíždějí na dovolenou do České republiky se v posledních letech zvyšuje. Dle celostátních statistik za první pololetí 2012 v počtu přenocovaných zahraničních návštěvníků se řadí Slovensko na páté místo. Bohužel v Českém ráji jsme v hlavní turistické sezoně 2012 zaznamenali pokles slovenských návštěvníků v turistických informačních centrech. Proto jsme se v letošním roce zaměřili v propagaci na Slovensku, a to především v Bratislavě. Skutečnost, že se k nám dostanou turisté autem z Bratislavy po dálnici již za čtyři hodiny, hraje spolu s atraktivní turistickou nabídkou v náš prospěch,“ uvedla manažerka SČR Pavla Bičíková.
(Zdroj: TZ Sdružení Český ráj)