AUTOMOTOKLUB VYSKEŘ PADESÁTILETÝ

0

Za půlstoletí ušli členové vyskeřského automotoklubu pořádný kus cesty. Pořadatelství legendárních závodů do vrchu, vlastní závodní týmy v automobilových a motocyklových soutěžích, motokáry, autobusové zájezdy na různé sportovní podniky a do divadel (vlastním autobusem!), závody dragsterů na letišti v Hoškovicích a v posledních letech vyhlášené Traktoriády, které jsou největším agrosetkáním v regionu. AMK Vyskeř není jen nejagilnějším spolkem v mateřské obci, ale jedním z nejviditelnějších v širokém regionu.

Poděkování zakládajícím členům

Dobový snímek závodního vozu AMK Vyskeř

V sobotu 17. června celodenní akcí Vyskeřští oslavili 50. výročí automotoklubu. A vzdali hold zakládajícím dvanácti členům, kteří stáli v roce 1967 u jeho zrodu. Václav Douděra, Josef Charousek, František Votrubec, Jaroslav Raulin, František Novotný a Miroslav Udržal se už setkání zúčastnit nemohli, Jindřichu Egrtovi, Ottu Jarolímkovi, Miroslavu Kozákovi, Jaroslavu Mařanovi, Přemyslu Pelcovi a Josefu Vocáskovi byly předány zlaté věnce vítězů a upomínkové předměty. Za zbylé zakládající členy, jakož i za všechny ostatní bývalé členy, byla držena minuta ticha.
Nejvíce členů – 165 – měl AMK v roce 1985, i v současnosti je členská základna poměrně velká a čítá 96 členů.

Škoda 130 RS

130 RS na trati

„V rámci oslav výročí se na parkovišti před obecním úřadem konala výstava historických aut a motocyklů. Nejstarším vozem byl Ford T z roku 1926 majitele Zdeňka Coufala z Chrastavy. K vidění bylo i několik škodovek 130 RS a 110 L, které v sedmdesátých letech soutěžím dominovaly,“ přiblížil předseda AMK Jan Kozák.
V sále obecního úřadu vystavoval své fotografie z motoristického sportu Luboš Novosád. Na trati bývalého závodu automobilů do vrchu se odpoledne uskutečnily dvě spanilé jízdy, které absolvovali i dva jezdci, kteří zde startovali již v 70. letech: Jan Mach s Fiatem 128 Coupé a Václav Polívka se Škodou 110 L. S legendárním Renaultem Alpine přijel Tomáš Cmíral. Celkem se jízd zúčastnilo 34 aut.
Mezi diváky byli i další zde dříve startující jezdci: Zdeněk Halada (absolutní vítěz závodu v roce 1973), Václav Syřiště, Jaroslav Patřičný, Vladimír Brodský a dva jezdci bývalého vyskeřského klubového týmu Jaroslav Volf a Přemysl Pelc.

Na dětském hřišti bylo pro děti připraveno malování na obličej, lezecká stěna a RC modely. V parku zahrály kapely BarrelBattery, hudba Český ráj, Waldovy Matušky a Prorock.

Škoda 1000 MB ve sportovní úpravě

První ročník legendárního závodu do vrchu na Vyskři se konal v roce 1966. V roce 1970 a 1971 byl závod pořádán jako mistrovství ČSR. V roce 1971 se podařilo zajistit a za asistence kamer Československé televize ze závodu odvysílat první přímý přenos, druhý proběhl v roce 1974. Celkem třináctkrát se závody jely jako mistrovství ČSSR. Délka tratě se u jednotlivých ročníků postupně měnila z původních 5 050 metrů na 3 200 metrů až ke konečným 2 450 metrů. Závody se jezdily do roku 1990. Za tu dobu je vidělo na 60 tisíc diváků. V roce 1995 proběhl pokus o jejich obnovení, ale navázat na úspěšnou tradici se už nikdy nepodařilo.

Závod do vrchu si vyzkoušely i předválečné vozy

K vidění byly i legendární tatrovky

Škoda 130 RS na startu

Interiér Škody 130 RS

Sdílet

Autor článku

Komentáře

Přihlášení

Zapomněli jste heslo?

Registrace nového uživatele

Reset hesla
Prosím, zadejte svou emailovou adresu. Zašleme Vám nové heslo na email.