V úterý 1. září otevřela ZŠ Turnov, Skálova po půl roce dveře svým všem žákům jak na hlavní budově ve Skálově ulici, tak na 1. stupni v Alešově ulici a na budově „integrovky”.
„Trvalý zájem o naši školu nás těší, v letošním školním roce se dostáváme k hranici kapacity. Přibývají nám nejenom žáci, ale také zaměstnanci, ve sboru jsme uvítali deset nových kolegů a kolegyň,” popisuje situaci ředitel školy Michal Loukota.
A jaké jsou hlavní priority školy v letošním školním roce? „Pokračujeme v naplňování naší vize – společně k zodpovědnosti. Chceme využít inspirace, které jsme načerpali při distanční výuce. Ta nás obohatila především v rozvoji digitálních kompetencí – některé z počinů můžete zhlédnout na školním kanále YouTube,” dodává ředitel školy.
Dlouhodobě škola staví na matematice vyučované Hejného metodou. „V loňském školním roce dělali přijímací zkoušky první Hejného deváťáci. Moc nás těší, že jejich výsledky byly v porovnání s výsledky všech žáků v České republice nadprůměrné,” sděluje Petra Jágrová, vyučující matematiku Hejného metodou na 2. stupni. Podobně dopadli i žáci hlásící se na osmiletá gymnázia. Je tedy zřejmé, že trend vyučovat matematiku Hejného metodou na celém 1. stupni a v některých třídách na 2. stupni bude pokračovat.
Stejně tak v letošním roce proběhnou místo klasických rodičovských schůzek triády, tedy setkání žák – rodič – učitel. Škola tak posiluje zodpovědnost žáka za vlastní učení. K tomu také napomáhá tandemová výuka, kdy v mnohých hodinách fungují dva učitelé dohromady – plánují, realizují i vyhodnocují výuku společně, individualizují výuku. Cílem, ke kterému škola směřuje, je zavádění formativního hodnocení, kdy se hodnotí především samotný průběh vzdělávání, než jen samotný výsledek.
Jana Pekařová, výchovná poradkyně a zástupkyně pro vzdělávání ZŠ Skálova, Turnov, www.zsskalova.cz
Skálovku distanční výuka nezbrzdila
0
Sdílet