Kraje vyzvaly stát k razantnímu zrychlení vlaků mezi Libercem a Hradcem Králové

0

Liberecký a Královéhradecký kraj společně připravily změnu organizace železniční dopravy na trati Jaroměř – Liberec. Jejím cílem je zásadní zrychlení dopravy. Jízda rychlíkem by se měla jen mezi Dvorem Králové nad Labem a Libercem zkrátit z dnešních dvou hodin na hodinu a půl, osobní vlak pak zvládne stejný úsek dokonce o téměř 50 minut rychleji než dnes. Takto podstatné zrychlení bude možné dosáhnout díky nasazení vozidel s vyšší dynamikou jízdy.
Liberecký a Královéhradecký kraj už pro své regionální vlaky opatřily soupravy Siemens Desiro v silnější motorizaci. Ty na trať vyjedou letos v prosinci a postupně nahradí vlaky stejného typu, které měl dopravce zapůjčeny pouze pro letošní rok. Vozidla umožní ve stávajícím čase rychlíků obsloužit většinu zastávek, kterými rychlíky doposud jen projíždějí. „Připravené řešení nabízí cestujícímu hned několik výhod,“ vysvětluje Jan Sviták, náměstek hejtmana Libereckého kraje. „Rozumně rychlé spojení osobním vlakem nebo rychlíkem bude každou hodinu. V osobních vlacích odpadne přestup ve Staré Pace. Mezi Starou Pakou a Jaroměří se také zvýší komfort. Nyní zde mají cestující k dispozici již morálně zastaralé vysokopodlažní motoráky, zatímco na lince L3 z Liberec jezdí nízkopodlažní jednotky moderní konstrukce. Prodloužením linky L3 až do Jaroměře se pak významně zkrátí celková cestovní doba,“ představuje základní pozitiva Sviták. Rychlíky Pardubice – Liberec i osobní vlaky mají jezdit v nezmenšeném počtu, ale podle nově upraveného jízdního řádu. Ve Dvoře Králové n. L. se mají rychlíky a osobní vlaky pravidelně střídat v každou celou hodinu.
Železnice v části mezi Libercem a Starou Pakou již prošla rozsáhlými opravami v uplynulých letech a plánovaný jízdní řád tehdy provedené zvýšení rychlostí plně využije. Pro další zlepšení bezpečnosti a spolehlivosti provozu Správa železnic současně projektuje modernizaci stanic Turnov, Malá Skála a Semily. Zde všude mají vzniknout nová bezbariérově dostupná nástupiště se stejnou výškou, v jaké je podlaha moderních nízkopodlažních vlaků. (TZ LK)

Sdílet

Autor článku

Komentáře

Přihlášení

Zapomněli jste heslo?

Registrace nového uživatele

Reset hesla
Prosím, zadejte svou emailovou adresu. Zašleme Vám nové heslo na email.