POTÍŽE S REGISTRY VOZIDEL TRVAJÍ, ALE SYSTÉM UŽ ZAČÍNÁ FUNGOVAT

0

Kdo chtěl v týdnu od 9. do 13. července přehlásit vozidlo či provést nějakou změnu v technickém průkazu vozidla, měl smůlu, resp. ho čekaly hodiny a hodiny čekání na příslušném úřadě. Stejné to bylo i v Turnově. „Po počátečním kolapsu bylo programové vybavení zpřístupněno v pondělí 9. července kolem 13. hodiny. V této době bohužel nebylo možné provádět úplně všechny operace a ministerstvo dopravy dokonce zvažovalo návrat ke starému systému. K tomu naštěstí nedošlo a můžeme říci, že se postupně daří závady v systému odstraňovat,“ uvádí Pavel Vaňátko, vedoucí odboru dopravy turnovské radnice.

Jak Vaňátko doplnil, z důvodu přechodu na nový systém bylo nutno všechna data ze starého registru přenést do nového. To se ne vždy podařilo zcela správně a pracovníci registračního místa musí při provádění běžných úkonů tyto údaje ručně doplňovat a opravovat. To je samozřejmě časově náročně, protože nový systém neumožní provést úkon, aniž by byly všechny údaje správně vyplněny. „Z tohoto důvodu je jisté, že se u nás žadatelé zdrží déle, než je obvyklé. V běžném režimu provedeme zhruba 400 nejrůznějších záznamů do registru vozidel měsíčně. V současné době nedokážeme přesně vyčíslit, kolik jich zvládneme provést. Děláme maximum pro to, aby byli všichni žadatelé uspokojivě vyřízeni,“ doplnil Vaňátko. Pracovníci odboru dopravy turnovské radnice jsou občanům k dispozici každý pracovní den v době od 8.00 do 12.00 hodin, v pondělí a ve středu ještě navíc od 13.00 do 17.00 hodin.

Ani v pondělí 16. července nebyla ještě situace optimální, i když zástupci ministerstva dopravy ujišťují, že hlavní problémy s programovým vybavením byly odstraněny. Na mnoha místech v zemi si však stěžují, že systém sice funguje, ale práce s ním jde velice pomalu, což znamená další fronty občanů. Co dříve trvalo pět až deset minut, nyní trvá nejméně půl hodiny. „Ministerstvo dopravy se omlouvá za způsobené komplikace, s nimiž dopředu nepočítalo. Ze strany dodavatele programového vybavení dochází k opětovnému ubezpečení, že systém Centrálního registru vozidel bude plně funkční,“ sdělil agentuře ČTK Zdeněk Neusar z tiskového oddělení ministerstva dopravy.

Přechod na nový systém registru byl podle odborníků nezbytný. Původní systém nesplňoval potřeby a požadavky vyplývající z právních předpisů EU, jejichž realizace je vázána plnou připraveností systému k 1. lednu 2013. Ministerstvo dopravy bude po dodavatelské firmě žádat zaplacení sankcí. Jejich výše se bude odvíjet také od toho, kdy dodavatel zajistí bezproblémový provoz. Jak uvedl server iDnes.cz, může podle smlouvy ministerstvo žádat dva miliony korun za každý den, kdy systém neběží správně. Žadatelé, kterým v souvislosti s problémy nového registru vozidel vznikla škoda, se mohou obracet buď přímo na ministerstvo dopravy, nebo na registrační místo, tedy správní úřad, jenž měl vozidlo zaregistrovat či přeregistrovat.
Další informace najdete také na Zelené lince ministerstva dopravy (tel.: 800 880 008, e-mail: zelenalinka@mdcr.cz), která je do odvolání v provozu každý všední den od 9.00 do 15.00 hodin.

Sdílet

Autor článku

Komentáře

Přihlášení

Zapomněli jste heslo?

Registrace nového uživatele

Reset hesla
Prosím, zadejte svou emailovou adresu. Zašleme Vám nové heslo na email.