Internetové připojení řeší dnes každý napříč generacemi. Snazší je to ve městech, kde je možností poměrně hodně – od optických kabelů po služby různých operátorů a společností.
Vzduchem, nebo „kabelem“? I to je důležité a odvíjí se to podle možností daného místa, tedy i ve městech se k internetu hodně lidí připojeno „vzduchem“, další využívají možnosti připojení na optický kabel, nebo přes svoji pevnou telefonní linku. Možností je tady většinou víc než na venkově.
Jedním z nepřehlédnutelných poskytovatelů internetového připojení v Českém ráji „vzduchem“, je společnost ITBUSINESS. Zeptali jsme se ředitele společnosti Jakuba Rulce:
* Jaké byly začátky vaší společnosti?
Začínali jsme jako mladí kluci během studia vysoké školy před zhruba 20 lety. To byla doba státního Českého Telecomu a vytáčeného internetu s nezapomenutelným zvukem během připojování, každý pamětník si určitě vzpomene. Dělali jsme si mezi sebou bezdrátové propojení z domu na dům, z paneláku na panelák, z obce do obce, abychom mohli hrát mezi sebou hry, sdílet připojení k internetu, komunikovat. Nad pivkem jsme vymýšleli nové věci, bavilo nás testovat a poté nasazovat nové technologie propojení. Internetová síť dobře fungovala, docela se to postupně rozkřiklo, že existuje rychlejší možnost připojení k internetu za rozumné koruny, lidé se nabalovali, pak už byla jediná cesta tomu dát organizaci a dělat to na plný úvazek, nejenom jako zábavu během studií.
Dnes doba pokročila, trochu jsme zestárli na těle, trochu nás začaly bolet kosti, máme méně vlasů, přibyly manželky, děti, ale naše nadšení pro nové technologie a závazek provozovat kvalitně IT služby zůstávají, je to DNA naší společnosti.
* Co všechno vaše společnost nabízí a kde všude?
V ITBUSINESS se snažíme klientům poskytovat komplexní IT služby, tedy od služeb servisu, prodeje ICT, počítačů, sítě a tiskáren až po ovládání digitální domácnosti Loxone. Je ale pravda, že naše hlavní činností je služba připojení k internetu, která je pro nás klíčová a dává nám jistotu rozvoje a růstu firmy. Budujeme a rozvíjíme 10Gigabitovou datovou síť po ose Praha – Mnichovo Hradiště (sídlo společnosti) – Turnov – Liberec, prakticky kolem dálnice D10. Centrála, hlavní aktivity a srdce naší společnosti však nadále zůstávají v Českém ráji.
Klienty netaháme k nám na provozovny a pobočky. Naopak se snažíme jezdit k nim. Klient je pro nás „pán“, který očekává službu, za kterou si platí koruny, a je i ochoten si připlatit nějaké peníze za extraslužby, za pomoc či za výjezd servisního technika. Čas je pro nás hodnota, věříme, že i u našich klientů.
Výčet našich komplexních IT služeb pro domácnosti nebo firmy máme přehledně na našich webových stránkách www.itbusiness.cz, mapu naší 10Gigabitové datové sítě a pokrytí najdete na mapa.itbusiness.cz.
* Vaše společnost podporuje spoustu regionálních akcí, plesů, neziskových organizací, podporujete online kamery v hnízdišti čápů a další…
Ano, máte pravdu. Na jedné straně investujeme nemalé prostředky do nových technologií, což je nikdy nekončící proces inovací. Na druhou stranu nejsme ten typ společností, které mají za cíl generovat velké zisky a odvádět je mimo republiku svým mateřským společnostem do Německa, Anglie nebo Holandska. Vydělané peníze investujeme zpět do zajímavých projektů v Českém ráji. Máme tři základní pilíře, ve které věříme: lidé, příroda, technologie.
* Můžete přiblížit více vaše služby?
V rámci služeb připojení k internetu masivně investujeme do komunikačních technologií, do datové sítě. Naši klienti to poznají v rychlosti, dostupnosti a stabilitě služeb, která se blíží k 99,9 %, a to na všech technologiích připojení (bezdrátové/radio/metalické/optické). Dle dostupných statistik klient dnes nestahuje velké filmy jako před 20 lety, dnes se pouze streamuje, něco jako průběžné sledování videí na YouTube. Lidé očekávají stabilitu a pomoc v případě problémů v jejich domácí počítačové síti. Rychlost připojení většina zákazníků neřeší, ani moc neznají jednotky rychlosti. Běžná rychlost je v domácnostech našich klientů zhruba 50Mb/s. Klient se dívá na televizi přes internet, zároveň na internetu surfuje, hledá informace, zprávy, pracuje doma na tzv. homeoffice.
Pro tzv. byznysové klienty – firmy, úřady ad. poskytujeme garantované linky v řádech 100Mb-1Gbit, expresní výjezdy, vzdálené konzultace.
* Vloni došlo v souvislosti s pandemií koronaviru k výraznému omezení veřejného života. A tato omezení budou navíc bohužel platit ještě nejméně celou zimu a po většinu jara. Děti i dospělí tráví více času doma, někteří začali z domova pracovat, děti a studenti mají online výuku. Co to pro vás znamená?
Jaro 2020 bylo i pro naši firmu organizačně náročné, něco nového: omezování, karantény, roušky a celý ten blázinec okolo. Museli jsme se přizpůsobit, upravit interní procesy, homeoffice, upravit vztah s klientem, omezení osobního kontaktu v rámci možností. Osobní kontakt s kolegy i s klienty nám velice chybí, ale věříme, že bude lépe.
Z technologického hlediska, propustnosti datové sítě jsme rádi, že vše fungovalo v pořádku i při vyšším datovém zatížení. Více jsme však řešili kvalitu sítě uvnitř domácnosti klienta, výkonnější wifiroutery, správné nastavení wifi sítě. ČR se přesunula více do „digital“ světa – online výuka, videokonference apod.
Osobní kontakt digitální svět však nenahradí…
*… závěrem?
Rád bych popřál hodně zdraví všem čtenářům a věřme, že se vše vrátí do normálu a zase se společně budeme vídat, usmívat se. Jsem optimista.
Zároveň bych rád poděkoval kolegům v ITBUSINESS. To nejcennějším v naší společnosti je náš skvělý tým mladých lidí, kteří jsou pokorní a neustále na sobě pracující, učí se, rozvíjejí se. Nikdy nenechají nějakého klienta „ve štychu“, vždy hledají řešení, jak pomoci v rámci možností a kapacit společnosti. A důležité je, aby nás to nadále bavilo. Jak říkával můj táta: Pracovat s láskou.
(PR)