NÁROČNÁ STAVBA NOVÉHO MOSTU V PŘEPEŘÍCH PŘINESE DOPRAVNÍ KOMPLIKACE, NEBUDE ZDE PROSTOR ANI PRO PĚŠÍ

0

V Přepeřích budou mít nový most přes Jizeru, půl roku se tu ale nebude jezdit a nebude možné na druhou stranu řeky přejít ani pěšky. „Naše obec není investorem rekonstrukce mostu, tím je Krajská správa silnic Libereckého kraje, a nepodílí se ani na financování,“ uvedl Luděk Sajdl, starosta obce Přepeře. Jak doplnil, na základě osobního jednání s investorem a dodavatelskou firmou vyplývá, že staveniště bude předáno v polovině dubna, k fyzickému uzavření mostu dojde až přímo při zahájení prací, aby nebyla prodleva, že se most uzavře, a ještě nebude prováděna žádná činnost.

Přesný termín uzavření mostu teprve vzejde z řízení o provedení dopravně inženýrských opatření (DIO), která musí být projednána s dotčenými subjekty, což nyní probíhá. Most bude pro dopravu i pro pěší uzavřen na začátku května, termín bude ještě upřesněn. Firma má na vlastní stavbu 220 dnů, tj. do 20. listopadu. Nejprve proběhne úplná demolice starého mostu a následně bude vystavěn most nový.

S investorem byla řešena také otázka provizorního mostu či přechodu přes Jizeru. Diskutována byla šířka řečiště (60 metrů), technické možnosti přemostění, vliv případných povodní nebo jen vysokých stavů průtoku, ale hlavně finanční možnosti obce, protože by provizorní řešení musela sama financovat. Bohužel přes mělké řečiště není možné vystavět ani pontonový most. Náklady na výstavbu provizorní lávky stojící na vysokých podpěrách byly odhadnuty na víc než 10 mil. Kč, s tímto řešením by navíc muselo souhlasit i Povodí Labe.

Podle zprávy tiskového mluvčího Libereckého kraje Filipa Trdly bude dodavatelem rekonstrukce mostu stavební firma HOBST, a. s., náklady jsou ve výši 36 mil. Kč s DPH. „Most se opravuje z důvodu špatného stavebně technického stavu. Při rekonstrukci dojde ke snížení počtu pilířů v řece na dva, současně bude na mostě zřízen jednostranný chodník, který vyřeší rizikový pohyb chodců na mostě. S cyklostezkou Greenway Jizera rekonstrukce mostu přímo nesouvisí, avšak po jeho opravě bude mít přes něj cyklostezka logickou návaznost. Stavba se občanů dotkne, nicméně jsme vzali v potaz všechny možnosti. Vzhledem k lokalitě a nákladům jsme zvolili tuto variantu. Děkujeme za pochopení a omlouváme se za komplikace,“ uzavřel tiskový mluvčí.

Cenné snímky z archivu Vladimíra Burjánka ukazují výstavbu současného mostu v roce 1909. Na spodním snímku je ještě původní lávka z roku 1901.

Sdílet

Autor článku

Komentáře

Přihlášení

Zapomněli jste heslo?

Registrace nového uživatele

Reset hesla
Prosím, zadejte svou emailovou adresu. Zašleme Vám nové heslo na email.