Na svém srpnovém zasedání měli turnovští zastupitelé schválit smlouvu o poskytnutí účelové dotace z Libereckého kraje na vytvoření projektové dokumentace na cyklotrasu Greenway Jizera z Turnova do Svijan. Kraj poskytl dotaci ve výši 280 tisíc Kč, odhadovaná cena kompletní dokumentace je těsně pod jedním milionem – přesná částka vzejde až z výběrového řízení. Zhruba 60 procent ze zbylé částky na projekt bude muset dofinancovat město Turnov ze svého rozpočtu jako nositel projektu, finančně se na něm budou podílet také obce na trase, které s městem podepsaly partnerskou smlouvu.
Některým zastupitelům se nelíbí zamýšlená trasa. Cyklostezka by totiž měla vést středem Přepeř, mezi obcemi do Příšovic po samostatné stezce vedle silnice a v Příšovicích opět po hlavní komunikaci procházející obcí. Zastupitelé chtějí, aby trasa vedla poblíž Jizery, ideálně třeba po částečně hotové komunikaci mezi Přepeřemi a Mokrým. Jak ale zdůraznil starosta Turnova Tomáš Hocke, obec Všeň, pod kterou osada Mokrý patří, k partnerské smlouvě nepřistoupila. „Nelíbí se mně, že budeme za několik set tisíc platit cyklostezku, s jejíž trasou nesouhlasíme. Ať si Přepeře s Příšovicemi udělají vlastní stezku nebo cyklopruh nezávisle na Greenway Jizera, mají-li tu potřebu,“ zdůraznil zastupitel Vítězslav Sekanina. Zastupitel Zbyněk Báča chce jednat s novým starostou Všeně a trasu vést podél Jizery. Projekt Greenway Jizera je podle Báči výborný, na trase mezi Turnovem a Malou Skálou je velmi úspěšný, proto se přimlouvá za další jednání s tím, aby nebyly učiněny negativní nevratné kroky.
V závěrečném hlasování se pro přijetí dotace na projektovou dokumentaci vyslovilo jen 12 zastupitelů a sedm se jich zdrželo, smlouva o poskytnutí dotace nebyla schválena.
Jak doplnila místostarostka Jana Svobodová, která je současně předsedkyní Sdružení Český ráj, doufá v další úspěšné jednání především s obcí Všeň, která by mohla k partnerství s ostatními obcemi přistoupit. Finální trasa může být klidně budována variantně, je ale dobré přihlédnout i k potřebám jednotlivých obcí, protože kromě podpory turistického ruchu slouží trasa cyklostezky také místním občanům a jejich potřebám.