NÁVŠTĚVNOST ČESKÉHO RÁJE V SEZONĚ 2018, PŘÍPRAVY NA NOVOU SEZONU JSOU V PLNÉM PROUDU

0

Letní turistická sezona 2019 se blíží a přípravy na ni jsou v plném proudu. O tom, že ta loňská byla návštěvnicky silná, svědčí i následující statistické údaje.

Monitoring turistické návštěvnosti byl prováděn na 65 turistických atraktivitách, které v roce 2018 navštívilo 1,8 milionu turistů, což je ve srovnání s rokem 2017 téměř totožný výsledek. K nejvyhledávanějším cílům, kde návštěvnost výrazně překročila hranici 200 tisíc turistů, patří Škoda auto muzeum (273 811) a Zámecký resort Dětenice (242 521).
Následují Prachovské skály, Hrad a zámek Staré Hrady, zámek Sychrov, hrady Trosky, Kost a Valdštejn, Bozkovské dolomitové jeskyně a zámek Humprecht. Některé památky zaznamenaly oproti roku 2017 mírný pokles, který je především přičítán loňskému velmi horkému létu.

Pokud jde o informační centra, celkový počet turistů i místních obyvatel, kteří v loňském roce využili jejich služeb, oproti roku 2017 vzrostl. Tradičně největší návštěvnost mělo informační centrum v Jičíně s více než 132 tisíci návštěvníků, následuje Mladá Boleslav (55 406) a Turnov (48 601). Přes 40 tisíc návštěvníků uvádí také infocentrum v autokempu Sedmihorky, což jen potvrzuje popularitu tohoto vyhledávaného areálu.

„Celkem sledujeme návštěvnost v 17 informačních centrech Českého ráje, která jsou našimi strategickými partnery pro propagaci regionu. Společně s nimi aktualizujeme naše internetové prezentace, vytváříme propagační materiály, představujeme region na veletrzích, zajišťujeme statistiky – zkrátka bychom bez této spolupráce nemohli dobře fungovat,“ říká Jitka Kořínková ze Sdružení Český ráj.

Nově od roku 2018 monitoruje Sdružení Český ráj také návštěvnost akcí, bazénů a koupališť. „Víme tak, že nejvyhledávanějšími akcemi v regionu jsou Rally Bohemia se zhruba 70 tisíci diváků a Jičín – město pohádky se zhruba 60 tisíci návštěvníků. I čísla týkající se vodních atraktivit jsou poměrně zajímavá. Bazény a koupaliště v Českém ráji ročně navštíví více než 770 tisíc lidí,“ doplňuje Jitka Kořínková.

A jak to vypadá s návštěvností na oblíbené cyklostezce Greenway Jizera? I zde byl zaznamenán meziroční nárůst, a to o téměř 10 % – ze 159 507 na 174 593 uživatelů, z čehož byla asi polovina cyklistů.

Sdružení samozřejmě sleduje také návštěvnost on-line prezentací, která v souladu s aktuálními trendy stále roste. Hlavní web s doménou www.cesky-raj.info, který v roce 2018 prošel kompletní přestavbou, navštívilo více než milion uživatelů, což je téměř 100 % nárůst oproti roku předchozímu.
Další produktové weby jako ceskyrajdetem.cz, zlatastezkaceskehoraje.cz, greenway-jizera.cz či ceskyrajbezbarier.cz pak měly v součtu téměř 284 tisíc zobrazení.
Zvyšuje se také sledovanost regionu na sociálních sítích, facebookový profil @ceskyraj.ceskyraj měl k 31. prosinci 2018 celkem 7 700 fanoušků a ke konci března je již evidován nárůst o téměř tisíc dalších příznivců.

(TZ Sdružení Český ráj)

Sdílet

Autor článku

Komentáře

Přihlášení

Zapomněli jste heslo?

Registrace nového uživatele

Reset hesla
Prosím, zadejte svou emailovou adresu. Zašleme Vám nové heslo na email.