Kdo turnovské nádraží v poslední době pravidelně navštěvuje jako cestující, ví své. Nejdříve byla uzavřena a vyklizena restaurace, poté byl uzavřen zadní průchod mezi restaurací a odbavovací halou, kterému zasvěcení říkají kolonáda. A čím dál častěji odtud zní hlas sbíječek. Rekonstrukce nádražní budovy, léta připravovaná a oddalovaná zároveň, právě začala! „Od 1. září je uzavřen vstup do odbavovací haly z ulice. Pokladny jsme již přemístili do prostor bývalé čekárny. Vstup je z peronu. V polovině září uzavřeme odbavovací halu kompletně, prodejnu s novinami, tabákovými výrobky a drobným občerstvením přesuneme do provizorních prostor v buňce přímo na nástupišti,“ přibližuje Jaroslav Špína, vedoucí provozně technického oddělení královéhradeckého pracoviště Českých drah, který má rekonstrukci turnovského nádraží na starosti.
V objemu zhruba 15 mil. Kč v části nádražní budovy mezi odbavovací halou a bývalou restaurací vznikne nový prostor pro cestují z autobusového terminálu a cestující Českých drah. Na místě restaurace, resp. bývalé kuchyně vznikne nové sociální zařízení, takže cestující z autobusů již nebudou muset vyhledávat útočiště v restauraci Albion, což bylo v minulosti velmi kritizováno. Práce potrvají do ledna příštího roku, kromě sociálního zařízení bude upraven průchod do odbavovací haly, která bude vybavena novými pokladnami a doplňkovými službami.
V druhé etapě projde rekonstrukcí zbylá část směrem k nástupišti, kde najdou místo malé prosklené obchůdky, rychlé občerstvení, ale také možná lékárna či pobočka městské knihovny. „Zatím není jasné, kdy bude druhá etapa zahájena. Záleží to samozřejmě na finančních prostředcích, ale i na vyjasnění majetkoprávních vztahů uvnitř Českých drah. Druhá etapa bude o něco dražší než první, kompletní rekonstrukce tak přijde na částku mezi třiceti a čtyřiceti miliony,“ doplňuje Špína.
Rekonstrukce objektu zachová secesní prvky původní stavby, zachovány zůstanou v odbavovací hale i cenné nástěnné obrazy, které jsou připisovány známému malíři a grafikovi Karlu Vikovi. Dodavatelem stavebních prací je na základně výběrového řízení firma Marhold Pardubice, projekční přípravu provedla společnost Profes projekt Turnov, investorem jsou České dráhy, a. s.



