NOVÝ DOPRAVCE NA KOLEJÍCH. POSTUPNĚ SI ZVYKAJÍ PERSONÁL I CESTUJÍCÍ

0

Se změnou jízdních řádů vyjel v neděli 15. prosince na železniční tratě Libereckého kraje další dopravce. Společnost ARRIVA vlaky s. r. o. po deseti letech doplňuje Die Länderbahn GmbH a České dráhy, které stále zajišťují přes 70 % regionálních výkonů. V objednávce Libereckého kraje se změna dopravce i nasazených souprav týká osobních vlaků linek L3+L5 Liberec – Turnov – Stará Paka – Lomnice nad Popelkou a L31 Železný Brod – Tanvald. Dále rychlíků na linkách R21 Praha – Turnov – Tanvald a R22 Kolín – Mladá Boleslav – Nový Bor s prodloužením v objednávce krajů do Rumburku a Šluknova.

Již nedělní zahájení provozu bylo ostře sledováno zaměstnanci krajského koordinátora dopravy KORID LK. Kontrolou zjištěné nedostatky byly s dopravcem ihned projednány a budou co nejdříve odstraňovány. Vlaky vyjely řádně na všechny linky. Dodržování jízdních řádů bylo různé na jednotlivých tratích. Nejpřesněji jezdily nízkopodlažní motorové vozy Siemens Desiro na páteřní lince L3 z Liberce přes Turnov, Železný Brod a Semily do Staré Paky a Lomnice nad Popelkou. Už první den byla zřetelná schopnost těchto výkonnějších vozidel zkracovat jízdní doby převzaté z předchozího provozu.

V odbavovací hale turnovské železniční stanice je nová pokladna společnosti Arriva

Horší to bylo první pracovní den, tedy v pondělí 16. prosince. Na trase z Liberce do Staré Paky nebylo výjimkou čtyřicetiminutové zpoždění. Problémy byly také například v Turnově s odbavením cestujících, řádně nefungoval informační systém. Zpoždění měly vlaky společnosti Arriva od Prahy. V úterý 17. prosince se již situace zlepšila, vlaky na trase z Liberce do Staré Paky jely téměř včas, cestující se postupně seznamují s novými motorovými vozy německých drah. Nicméně i v úterý měly rychlíky od Prahy větší zpoždění.

Nejzávažnějším nedostatkem vlaků v objednávce Libereckého kraje jsou technické problémy na straně dodavatele odbavovacích zařízení. Zařízení nedokáže spolehlivě pracovat s bezkontaktní čipovou kartou Opuscard a s jízdními doklady sousední Pražské integrované dopravy.

V úterý již informační systém s odjezdy vlaků z Turnova fungoval, jak má, u jednotlivých vlaků je poznámka, která společnost daný spoj provozuje

Zvláštní důraz je kladen na držitele jízdních dokladů IDOL, které by dočasná komplikace v odbavení neměla poškodit. V prvních dnech dopravce též přislíbil tolerantní přístup ze strany průvodčích ve vlaku v případě, že si spletou jízdní doklady dle tarifu dopravců a například nastoupí do spoje ARRIVA s jízdenkou Českých drah. Takovému cestujícímu personál poradí, jak se příště správně odbavit. Pro cestující v síti IDOL platí doporučení, že jízdenka IDOL nahraná na Opuscard je přestupní a je platná u všech smluvních dopravců v IDOL včetně autobusů a MHD.

Kontrolní jízdy též odhalily nedostatky v oblasti výlepů a informačních zařízení ve vozidlech. Některé vozy byly přesunuty do nového působiště až se změnou jízdních řádů. Dopravce však již před zahájením provozu obdržel informační materiály systému IDOL a postupně je bude ve vozidlech instalovat. Nahrání správných dat do informačních zařízení včetně akustického hlášení by mělo proběhnout 20. prosince.
Provoz spojů nového dopravce ARRIVA vlaky bude společností KORID LK sledován a průběžně bude vyhodnocováno plnění požadavků nové smlouvy.

(TvA s využitím TZ KORID LK)

Nová motorová souprava na turnovském nádraží…

Sdílet

Autor článku

Komentáře

Přihlášení

Zapomněli jste heslo?

Registrace nového uživatele

Reset hesla
Prosím, zadejte svou emailovou adresu. Zašleme Vám nové heslo na email.