Každému, kdo v současnosti projíždí úsek mezinárodní silnice I/35 mezi Borkem pod Troskami a Ktovou nemohlo uniknout kácení dřevin na výjezdu z Borku. To nepřímo souvisí se zásadní úpravou této komunikace, která má být zahájena na začátku podzimu t. r. Cílem je odstranění současného železničního přejezdu ve Ktové. Ten by se měl změnit na mimoúrovňový. Na této mezinárodní silnici, která prochází jako alternativa s D1 napříč celou Českou republikou, je pouze šest úrovňových železničních přejezdů, pět jich je mezi Turnovem a Hradcem Králové.
Odstranění úrovňového přejezdu ve Ktové znamená úpravu komunikace v délce 1,1 kilometru. Nová trasa narovná silnici při výjezdu z Borku pod Troskami – zmizí známé „esíčko“, dále bude nová komunikace pokračovat souběžně se stávající silnicí v zářezu. Na místě současného železničního přejezdu bude 48 metrů dlouhý ocelový most. V horní části Ktové se současná křižovatka na Rovensko pod Troskami změní v kruhovou.
Současná komunikace v tomto úseku bude přestavěna na účelovou komunikaci využitelnou i pro cyklisty. V prvé řadě na ní naváže právě dokončovaná cyklostezka z Borku pod Troskami, resp. z Doubravice, dopravně obslouží chatovou osadu pod Boreckými skalami a domy v horní části Ktové. Budoucí kruhová křižovatka bude osazena veřejným osvětlením.
Podle Jana Wohlmutha, ředitele správy Liberec Ředitelství silnic a dálnic ČR, tato dopravní stavba odstraní dvě nebezpečná nehodová místa. Jedno v protisměrných obloucích na výjezdu z Borku pod Troskami, druhé kolizní místo je samotný úrovňový železniční přejezd.
Předpokládaná doba výstavby je začátek třetího čtvrtletí letošního roku až konec druhého čtvrtletí roku 2022. Stavba bude probíhat za provozu s částečným omezením v podobě snížené rychlosti a dočasné světelné signalizace. Odhadované náklady jsou ve výši 233 mil. Kč včetně DPH, záleží ale na výsledku výběrového řízení na zhotovitele stavby.
Vizualizace projektu ZDE: https://www.youtube.com/watch?v=tJ1b-v8oGbQ