UMĚLÁ INTELIGENCE BUDE MÍT DNES DOBRÝ DEN

0

Vypověděl mně službu záložní zdroj k počítači. To je ten, který – když vypnou elektřinu, nebo, což je záludnější, elektřina vypadne třeba jen na pár vteřin -, vám poskytne několik minut na to, abyste vše zálohovali, uložili a počítač vypnuli. Jinak vám všechno „spadne“. Naposledy se mně to stalo u hodinu rozdělané práce, bylo tedy třeba nepříjemnou situaci rychle řešit.

Zálohovací modul byl letitý, a tak si říkám, že místo náhradní baterie, která bratru přijde na tisícovku s nejistým výsledkem, zafinancuji dvojnásobkem pořízení nového zařízení…
Jenže se ve mně ozval skrblík a začal na internetu hledat tu nejlevnější variantu. A našel ji. Že se jedná o záložní zdroj se zásuvkami typu „schico“ mě vůbec nezajímalo, zajímavá byla cena. Až posléze jsem zjistil, že jde v podstatě o zásuvky, které v naší zemi nejsou tzv. kompatibilní, což také potvrdili známí turnovští elektrikáři. Jenže já zboží na Alza.cz už objednal.
Alza…
Chvíli jsem hledal, kam a jak se přihlásit, abych objednávku stornoval. Následovalo přesměrování na umělou inteligenci – tak se ostatně sama představila. Komunikace to byla výtečná.
Nejdřív se ptala nikoliv na to, jak se jmenuji, ale jaké mám telefonní číslo. A chtěla ho výrazně potvrdit.
Pak se ptala, co vlastně chci. Já stručně, že zrušit objednávku. Třikrát si po doplňujících dotazech potvrdila, že oba víme, o co se jedná, aby nakonec prohlásila, že tedy objednávku do hodiny zruší. Dobře.
Po odmlce, a to mě úplně odbourala – podotýkám, že ani jednou mě neodkázala na nějakého „živého“ operátora –, se zeptala: „A jak byste ohodnotil moje služby, můžete od čísla jedna, kdy nestály za nic, po pětku, kdy byly výtečné“.
Tak jsem nahlas řekl: „Pětka“.
„Děkuji vám, budu mít dnes dobrý den,“ odvětil umělý ženský hlas umělé inteligence.

Kdyby to nebylo k smíchu, bylo by to k pláči. Že jsem udělal radost umělé inteligenci mě tedy opravdu hodně těší. Jestli jela na dovolenou, nebo obdržela bonus v podobě posílení vlastní inteligence, to nevím. Budeme si muset nicméně zvyknout, že na informačních linkách už nebudou zaměstnáváni lidé. Je to „mrtvé“ zaměstnání, stejně jako třeba před pár desítkami let obvyklá telefonistka.

A ještě k Alze samotné.
Zeleného panáčka bytostně nesnáším, chápu, že je to „zapamatovatelná“ a tedy účinná a úspěšná reklama. Co ale nechápu, že jsem následně, a to bylo 22.10 hodin, objednal jiný záložní zdroj, a ráno v 8.00 dostal SMS (byla to sobota!), že je připraven v boxu u Billy v Ohrazeních k odběru. To fakt logisticky nechápu. Kolik asi dodávek křižuje v noci republikou…?

Sdílet

Autor článku

Komentáře

Přihlášení

Zapomněli jste heslo?

Registrace nového uživatele

Reset hesla
Prosím, zadejte svou emailovou adresu. Zašleme Vám nové heslo na email.