Z LIBERCE DO STARÉ PAKY VYJEDOU NOVÉ VLAKOVÉ SOUPRAVY, KTERÉ ZLEPŠÍ KOMFORT PRO CESTUJÍCÍ

0

Schválením nových smluv s dopravci učinila Rada Libereckého kraje další krok pro zlepšení kvality regionálních vlaků. Pokračuje tím postupná obnova vozidel na Frýdlantsku a Tanvaldsku započatá již v roce 2009. Díky novým přísnějším smlouvám nasadí dopravci v dalších letech moderní nízkopodlažní vlaky na tratích Liberec – Hrádek n. N., Liberec Turnov – Stará Paka – Lomnice n. P., Tanvald – Železný Brod a Liberec – Česká Lípa – Děčín.

„Komfort, ze kterého se těší cestující na známé Jizerskohorské železnici a ve vlacích Trilexu, se rozšíří i do dalších částí Libereckého kraje. V Turnově a v Semilech se pasažéři nově svezou v klimatizovaných nízkopodlažních vozidlech Siemens Desiro,“ uvedl hejtman Martin Půta.

Podle nových smluv (vyjma Tanvaldska a Frýdlantska) bude čekat na cestující v každém vlaku průvodčí, který jim kromě prodeje jízdenek poskytne veškeré informace o krajské integrované dopravě. Ta v sobě pod značkou IDOL zahrnuje též příměstské autobusy a MHD. Již deset let je tak možné na jedinou jízdenku IDOL na krajské kartě Opuscard cestovat vlaky i navazujícími autobusy či tramvajemi. V důležitých stanicích zůstanou cestujícím i nadále k dispozici informační místa IDOLu s prodejem jízdenek a dalšími službami.

Na linkách L3 Liberec – Turnov – Stará Paka – Lomnice nad Popelkou a L31 Tanvald – Železný Brod vyjede nový regionální dopravce ARRIVA vlaky s. r. o. Další železniční společnosti Liberecký kraj oslovil poté, co se nespokojil s předloženou nabídkou Českých drah, s nimiž zahájil přednostní jednání. „Chtěli jsme zachovat stávající smluvní podmínky na další dva roky, protože v roce 2021 skončí smlouva i v sousedním Královéhradeckém kraji. Obsluhu mnoha linek máme v úmyslu plánovat společně. Nabídka, kterou nám České dráhy se zpožděním původně doručily, znamenala asi třetinové zdražení bez jakéhokoli zlepšení kvality služeb. Proto jsme se rozhodli oslovit další dopravce. U nejdůležitějších linek jsme poptávali a požadovali kvalitnější vozidla,“ objasnil Jan Sviták postup Libereckého kraje.

I tak ale České dráhy nadále zůstávají v kraji nejvýznamnějším dopravcem na přibližně sedmdesáti procentech výkonů. Na cestování příjemné starší motorové vozy řady 843, známé pod přezdívkou „Rakev“, se po uvolnění z trati Liberec – Stará Paka přesunou na linku L4 Mladá Boleslav – Česká Lípa – Rumburk

Liberecký kraj se v minulosti stal průkopníkem zadávání smluv na železnici formou otevřeného řízení. U dopravců si tím vynutil rychlou generační obměnu vozového parku za rozumnou cenu.
V České republice přistoupila většina krajů k přímému výběru dopravce z důvodů častého blokování tuzemských dopravních soutěží. Jejich napadání ze strany uchazečů totiž způsobilo nepředvídatelnou rozhodovací praxi Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Liberecký kraj ostatní nové smlouvy uzavírá formou přímého zadání poté, co před tím provedl průzkum trhu a porovnal nabídky od více dopravců.
(Zdroj: TZ LK)

Sdílet

Autor článku

Komentáře

Přihlášení

Zapomněli jste heslo?

Registrace nového uživatele

Reset hesla
Prosím, zadejte svou emailovou adresu. Zašleme Vám nové heslo na email.