Když se člověk vrátí proti proudu času do dětských let, většinou se mu vybaví vzpomínky na nekonečnou volnost a svět plný fantazie, v němž mohl být kýmkoliv si přál. Kluci si v těchto časech rádi hrají na hasiče, policisty nebo astronauty. Holčičky pak nejčastěji láká svět princezen, bálů, krásných šatů a střevíčků. Podle toho, co v dané době letí v televizi, se mění hlavní hrdinky, na které si děvčátka tak ráda hrají. Jedno ale zůstává stále stejné i v dospělosti. Každá z nás si přeje být krásná a jsou dny, kdy i velké holky touží být princeznami. Nejen tento sen pomáhá ve své Továrně na krásno plnit Kateřina Kořínková, která ve svém křesle měla osobnosti jako jsou modelka Andrea Kalousová, zpěvák Sebastian, herci Jakub Štáfek nebo Martin Dejdar a další.
Energická turnovská rodačka vystudovala místní gymnázium a poté vysokou školu v Liberci, kde absolvovala obor specializace v pedagogice. Už při praxích ale zjistila, že předávat vědomosti mnohdy hyperaktivním dětem nebude její budoucností, ačkoliv ji český a anglický jazyk, který studovala, velmi bavil. Po odchodu do Prahy nejprve pracovala jako HR ředitelka v jedné menší pracovní agentuře, odkud pak odešla do pojišťovny. Kreativní dívce ale svět tabulek a analýz nestačil, a tak začala přemýšlet, jak by se mohla realizovat i jinak. „Vzpomínala jsem na skautské tábory, kde jsem o poledním klidu česala kamarádky. Potom to pokračovalo líčením a česáním kamarádek, když jsme šly společně na nějaký ples, a na vysoké škole jsem poprvé líčila a česala nevěsty i za nějaký ten peníz,“ přibližuje Katka začátky svého koníčku, který se postupně stává její profesí.
Zásadním mezníkem byl rok 2018, konkrétně říjen, kdy se rozhodla prezentovat svoji práci na sociálních sítích a také dát svojí značce nějaký název. Tak vznikla Továrna na krásno. Jednoduché logo Katce navrhla architektka Barbora Kabeláčová. „Nejde mně jen o viditelnou krásu. Nesouhlasím s tím, že je krásný pouze ten, kdo si na sebe dá makeup. Mnohem důležitější je pocit, se kterým se moje klientky zvedají z mého křesla, a to je právě to krásno,“ říká Katka a dostává se tak k velmi specifickému odvětví, kterým je příprava nevěst na jejich velký den.
„Každá svatba, na které se podílím, je pro mě obrovský zdroj inspirace a energie. Být její součástí, to je velmi intimní záležitost. Jsem vlastně poslední člověk, se kterým je nevěsta v kontaktu, než jde k oltáři. Sedá si ke mně většinou žena, která je nervózní, aby vše dobře dopadlo, a v okamžiku, kdy dokončím svoji práci, se naprosto změní její výraz, držení těla i nálada. Celým dnem proudí neskutečné emoce a já mám možnost ho té nevěstě udělat ještě hezčí, to je obrovský dar.“
Protože je Katka velká perfekcionistka, stále se ve svém oboru vzdělává. Nejen kurzy na svatební účesy a líčení, ale také maskérství, speciální efekty nebo fotomakeup. To vše ji dovedlo k tomu, že teď pomalu nahlíží i pod pokličku této práce v médiích. Jak sama ale dodává, certifikát z člověka odborníka ještě neudělá. Vše je hlavně o píli, tréninku, dobrých kontaktech a skvěle odvedené práci. „Líčila jsem několik reklam, například na Pepsi, Albert nebo Amundsen, pak také semifinále Miss Czech Republic a finále Super Miss. Co se týká televizní produkce, tak tam jsem se pohybovala okolo seriálu Specialisté. Do budoucna budu spolupracovat jako maskérka na jednom českém filmu, o kterém ale zatím nemohu mnoho prozradit. Je to dynamické, ale přátelské prostředí. Baví mě to. Když se osvědčím, je to pro mě vstupenka do tohoto světa a možnost další spolupráce. Chci mít ale jistotu, že jsem tam právem, a také proto se neustále vzdělávám. V dnešní době je spousta různých institucí, které chrlí velké množství absolventů, proto je potřeba neusnout na vavřínech,“ přibližuje Kateřina branži, ve které se pohybuje.
„Ostych před známými osobnostmi nemám. Mám před každým člověkem i projektem spíše respekt, velmi mně záleží na tom, aby moje práce byla odvedena dokonale a podle očekávání zadavatele, ať už je to nevěsta nebo režisér. Vždy k danému úkolu přistupuji zodpovědně. Moje práce nezačíná v momentu, kdy vezmu štětec do ruky, ale od prvotního kontaktu s klientem, přes domlouvání podmínek, přípravu maskérny, samotné líčení až po finální vyúčtování a mytí štětců. Za jednou zakázkou je i spousta práce, která není vidět, a v té je potřeba, aby byl člověk stejně důsledný jako na place, to si málokdo uvědomuje,“ odhaluje Katka zázemí své Továrny. „Při líčení je také důležité, aby se daná klientka nebo herec cítili dobře, přece jen se provádí na velmi krátkou vzdálenost a je třeba respektovat komfortní zónu daného člověka.“
Směr, kterým by se ráda do budoucna vydala, je líčení a česání na módních přehlídkách. „Bývají to obrovské nervy, aby se všechno stihlo. Modelky mají většinou jen pár minut na to, aby se převlékly, a do toho jsme tam my, abychom je upravili. Ale to je přesně ten mumraj a akce, které mě baví,“ uzavírá s úsměvem Katka, která líčila například přehlídku pro známého českého návrháře Lukáše Macháčka.
Svoji práci ráda přirovnává k vnitřní vášni. Tvoří tak, jako když spisovatel píše, malíř maluje nebo muzikant hraje. Přes první účesy na dětských táborech s turnovskými skauty se postupně dostala do světa reflektorů, který jí velmi baví a zároveň zde může využít svůj talent. A ačkoliv už pár let žije v Praze, v Turnově je velmi často, aby obstarala i zdejší nevěsty, maturantky a jiné klientky.
Zuzana Kolářová, zuza.kolarova@gmail.com
Pozn. aut.: Naše povídání s Kateřinou Kořínkovou vzniklo těsně před vydáním omezujících opatření v souvislosti s epidemií koronaviru. I na ni, vzhledem k její práci, doléhají velmi silně, jako ostatně na každého z nás. Proto si přejme, abychom situaci všichni společně co nejrychleji a co nejlépe zvládli a život se zase vrátil do normálu. A možná, že z této zkušenosti vyjdeme silnější…
https://www.facebook.com/tovarnanakrasno/
https://www.instagram.com/tovarnanakrasno/
https://www.tovarnanakrasno.cz/