Tři desítky zájemců vyrazily v sobotu 13. května na odpolední vyjížďku po připravované trase Greenway Jizera. Cesta vedla od areálu v turnovské Maškovce do Přepeř, Příšovic a Svijan a odtud zase zpět do Turnova. Po cestě se zájemci dozvěděli nové informace o přípravě této části cyklostezky a podívali se ve Svijanech na zámek a v Přepeřích do kostela. Postupně se k nim přidali i zástupci obcí, kterými projížděli.
Podle ředitele Sdružení Český ráj Aleše Hozdeckého, které cyklojízdy po trasách Greenway Jizera pravidelně zajišťuje, bude na konci letošního roku k dispozici projektová dokumentace této části projektu. Přijde zhruba na milion korun a na její pořízení se skládají jednotlivé obce na trase, nejvíc platí město Turnov. Nedávno bylo trasování cyklostezky hodně diskutováno, nyní, kdy se k projektu přihlásila i obec Všeň, budou mezi Přepeřemi a Příšovicemi naplánovány dvě alternativní trasy, jedna přes Mokrý a druhá podél současné komunikace z Přepeř do Příšovic a kolem Písečáků, čímž mj. vznikne docela zajímavý okruh, který by jednou mohl být stejně vyhledávaný, jako je dnešní trasa z Turnova do Malé Skály. „Proběhla také jednání o pokračování cyklostezky ze Svijan přes Loukov a Loukovec do Mnichova Hradiště. Ideálně by do konce letošního roku měla být tato trasa vytýčena,“ přiblížil Hozdecký. Jednání probíhají také kolem úseku z Líšného do Železného Brodu, zde se rýsuje varianta, že projekt by zcela zaštítily Lesy České republiky. Co se týká samotné realizace úseku z Turnova do Svijan, optimistické odhady hovoří o začátku příštího desetiletí.

Místostarostka Turnova a předsedkyně Sdružení Český ráj Jana Svobodová dovedla peloton až na konec katastru Turnova, kde průvodcovství převzal starosta Modřišic Michal Smidžár
O projektu Greenway Jizera se diskutuje zhruba dvě desetiletí. Cílem je vytvořit cyklostezku podél celého toku řeky od pramene až po soutok s Labem v Lázních Toušeň. V současnosti nejviditelnější a také nejvyhledávanější je úsek z Turnova do Líšného, kterým každoročně projedou a projdou tisíce pěších turistů a cyklistů. Náklady na tuto trasu byly zhruba 35 mil. Kč, iniciátorem a hlavním hybatelem myšlenky je Sdružení Český ráj.
2 komentáře
Zajímalo by mne, jaký povrch by tato trasa měla mít? Šotolina???? Štěrk, či písek? Víte myšlenka je to nádherná… ale byli jste se podívat na cyklostezky, např. u Nymburka, Pardubic, či jiných vyhlášených cyklostezkách? Tedy výborné udržované cyklostezky mnohdy betonované, či asfaltové… to je pak cesta. Cyklostezka na Malou Skálu je fajn, ale ten kdo vymyslel navézt tam místy šťerk a šotolinu, ten asi často na kole nejezdí… anebo ne na Skalu. A co se povrchu mostů … no to je tedy dílo. Divím se, že je v takovém stavu někdo převzal.
Středočeši zde s oblibou říkají: „Jsem v podhůří Krkonoš“. Tomu by se mělo podřídit i kolo a vůbec celé pojetí. Na galuskách po asfaltě si vyjeďte do Poděbrad na promenádu. Jestli si chcete užít cestu, musíte ve všední den, nebo když prší. Ale to platí všude.