GREENWAY JIZERA Z TURNOVA DO SVIJAN NA OBZORU

2

Tři desítky zájemců vyrazily v sobotu 13. května na odpolední vyjížďku po připravované trase Greenway Jizera. Cesta vedla od areálu v turnovské Maškovce do Přepeř, Příšovic a Svijan a odtud zase zpět do Turnova. Po cestě se zájemci dozvěděli nové informace o přípravě této části cyklostezky a podívali se ve Svijanech na zámek a v Přepeřích do kostela. Postupně se k nim přidali i zástupci obcí, kterými projížděli.

Aleš Hozdecký a za ním Pavla Bičíková, hlavní iniciátoři cyklojízd

Podle ředitele Sdružení Český ráj Aleše Hozdeckého, které cyklojízdy po trasách Greenway Jizera pravidelně zajišťuje, bude na konci letošního roku k dispozici projektová dokumentace této části projektu. Přijde zhruba na milion korun a na její pořízení se skládají jednotlivé obce na trase, nejvíc platí město Turnov. Nedávno bylo trasování cyklostezky hodně diskutováno, nyní, kdy se k projektu přihlásila i obec Všeň, budou mezi Přepeřemi a Příšovicemi naplánovány dvě alternativní trasy, jedna přes Mokrý a druhá podél současné komunikace z Přepeř do Příšovic a kolem Písečáků, čímž mj. vznikne docela zajímavý okruh, který by jednou mohl být stejně vyhledávaný, jako je dnešní trasa z Turnova do Malé Skály. „Proběhla také jednání o pokračování cyklostezky ze Svijan přes Loukov a Loukovec do Mnichova Hradiště. Ideálně by do konce letošního roku měla být tato trasa vytýčena,“ přiblížil Hozdecký. Jednání probíhají také kolem úseku z Líšného do Železného Brodu, zde se rýsuje varianta, že projekt by zcela zaštítily Lesy České republiky. Co se týká samotné realizace úseku z Turnova do Svijan, optimistické odhady hovoří o začátku příštího desetiletí.

Místostarostka Turnova a předsedkyně Sdružení Český ráj Jana Svobodová dovedla peloton až na konec katastru Turnova, kde průvodcovství převzal starosta Modřišic Michal Smidžár

O projektu Greenway Jizera se diskutuje zhruba dvě desetiletí. Cílem je vytvořit cyklostezku podél celého toku řeky od pramene až po soutok s Labem v Lázních Toušeň. V současnosti nejviditelnější a také nejvyhledávanější je úsek z Turnova do Líšného, kterým každoročně projedou a projdou tisíce pěších turistů a cyklistů. Náklady na tuto trasu byly zhruba 35 mil. Kč, iniciátorem a hlavním hybatelem myšlenky je Sdružení Český ráj.

Příjezd k „autobusu“ v Přepeřích

Účastníci cyklojízdy

Nad jezem v Přepeřích

Sdílet

Autor článku

2 komentáře

  1. Zajímalo by mne, jaký povrch by tato trasa měla mít? Šotolina???? Štěrk, či písek? Víte myšlenka je to nádherná… ale byli jste se podívat na cyklostezky, např. u Nymburka, Pardubic, či jiných vyhlášených cyklostezkách? Tedy výborné udržované cyklostezky mnohdy betonované, či asfaltové… to je pak cesta. Cyklostezka na Malou Skálu je fajn, ale ten kdo vymyslel navézt tam místy šťerk a šotolinu, ten asi často na kole nejezdí… anebo ne na Skalu. A co se povrchu mostů … no to je tedy dílo. Divím se, že je v takovém stavu někdo převzal.

    • Středočeši zde s oblibou říkají: „Jsem v podhůří Krkonoš“. Tomu by se mělo podřídit i kolo a vůbec celé pojetí. Na galuskách po asfaltě si vyjeďte do Poděbrad na promenádu. Jestli si chcete užít cestu, musíte ve všední den, nebo když prší. Ale to platí všude.

Přihlášení

Zapomněli jste heslo?

Registrace nového uživatele

Reset hesla
Prosím, zadejte svou emailovou adresu. Zašleme Vám nové heslo na email.